Gå til innhold

PC-vedlikehold


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Mulig feil sted og poste, men da flytter administrator posten håper jeg ;)

 

Er det noen som har kjennskap til Norton Utilities?

Tenker spes. på defragmenteringsdelen. Driver med en fullstendig reinstall her, og tenker at jeg godt kan kjøpe et program som gjør denne jobben ordentlig. Men er det slik med Norton Util. som med deres Antivirus at den legger beslag på omtrent alt av resusser i maskinen? Er disk keeper kanskje et bedre alternativ?

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg ikke at du nevner versjon her, men vær i alle fall klar over at Windows Vista og Windows 7 begge har automatisk defragmentering innebygget. Den forsøker å gjøre jobben mest mulig uten å plage deg, og på jevnlig basis. (Enda en grunn til at disklampen har det med å lyse en del, etter en periodes inaktivitet i disse OS)

 

Så dersom man av en eller annen grunn ikke er fornøyd med denne bør man skru det av før man tar i bruk tredjepartsverktøy. Men du er kanskje i XP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hr prøv et forskellige derfragmenteringsværktøyer i snart et par år. Har prøv et Windows egen, sammenlignet med UltimateDefrag (både payware og freeware) og O&O Defrag (payware).

 

UltimateDefrag har en funktion, AUTO, som er rigtig bra. Den blander flere forskellige typer af defragmentering, og laver et rigtig bra job. Dog virker denne bedst i nyeste version som er payware. Men AUTO er også i freeware utgaven, dog ikke så bra som i payware utgaven. Payware utgaven er også version 2.0 hvor freeware er gamle 1.75. Så der er jobbet med at forbedre AUTO til version 2.

 

O&O Defrag jobber også rigtig bra. Noget anderledes, og kanskje lidt bedre, men også lidt langsommere end UltimateDefrag.

 

Men den store forskel er der ikke. de er begge rigtig bra. O&O kan du endda sætte til at defragmentere på bestemte tidspunkter. Og det endda uten, at det kræver administrator password til Windows. Det gør det i UltimateDefrag, hvor jeg har oplevet, at hvis jeg planlage en defragmentering efter jeg var gået i seng og jeg bad den om at lukke computeren for mig, så ville den have Windows administrator password. Også selvom jeg ikke bruger noget for at logge ind i Windows (mine PC'er har kun mig som bruger.

 

Håber mit bidrag hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...