Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er av den typen som interisserer meg litt for hvordan systemene runderer rundt selve hendelsen, forberedelser og etterarbeid.

Jeg søker snarrådig informasjon om prossedyrene rundt Air Force One. Med dette mener jeg følget som kommer før selve presidenten (transportflyene, andre VIPs etc.).

Evt. hvilket callsign de benytter, hvor lenge før presidenten de ankommer og hvilke fly som er i følget.

Litt informasjon har jeg funnet her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=598943

Men om det er noen her som sitter på kunnskap om dette hadde det vært gøy å vite litt mer, helst så snart som mulig! :)

Skrevet

Det som er skrevet i VG sin artikkel er vel det du som vanlig mann i gata får vite. Det er vel tvilsomt at du får noen mer detaljerte opplysninger pga sikkerheten rundt presidenten.

Jeg vet ikke om det ligger ute på nett, men jeg så for en tid siden en dokumentar om Air Force One på National Geographic Channel. Der fikk man ett godt innblikk i hvordan de planlegger statsbesøk, apparatet rundt osv. Søk litt på nettet å se om den kan være lagt ut.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...