Gå til innhold

Hei å hopp


Christer Havnø

Anbefalte innlegg

Da er det utrolig lenge siden jeg har flightsimma.

 

Nå som far er blitt singel og flytter for seg selv, så tenkte jeg å ta opp gammle lyster, som å fly. Så siden jeg har vært borte ca 2 år, så tenkte jeg kanskje å høre med folket hva som er nytt. Jeg har jo fsx, men er jo glad i å fly innenriks. og lurer på. hva er best å satse på? fs9 eller fsx? har jo en del addons jeg eier, wilcos 737, pmdg 737+747 ++ er dette noe pes å få kompitabel med fsx? er fsx så bra som jeg håper?er jo en stund siden den kom ut, så regner med der er skjedd masse nytt..

 

Håper noen kanskje kan ta seg bryet å skrive litt om dette til meg :)

 

Mvh

Christer havnø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt. Stort sett alle payware-fly til FS9 vil ikke være kompatibelt med FSX.Her må du nok evt. belage deg på å kjøpe nytt om du skal kjøre FSX.

 

Om du er interessert i best mulig "eye-candy" så finnes bare ett valg, FSX og da sammen med Ultimate Terrain X og Norway Scenic X og Norway quality mesh.

 

Du skal være oppmerksom på at FSX krever enormt av maskinen din, så heftig prossessor og et bra grafikkort er et must for å få en god opplevelse med FSX.

 

På mange måter kan det hele oppsummeres slik:

 

Er du opptatt av systemsimulering og befinner det i cockpit 30000 fot over land, da går du for FS9

 

Er du opptatt av eyecandy, bedriver stort sett VFR og i lav høyde, ja da går du for FSX.

 

Er du opptatt av begge deler og har kraftig nok PC, ja da går du for FSX.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da mye flott addon for environment, værmotorer etc for FS9 også da. Att det er mer eyecandy close to ground i FSX er greit nok, men med en viss andel trafik og strukturer både i lufta og på bakken som eks, REX blir det ikke mye kos med tunge yetlinere i FSX vil jeg påstå.

Jeg personlig vil anbefalle deg å oppgradere din FS9 i og med du ser ut til å ha såpass mye fine addonfly til den allerede. Oppgradere FS9 med UT, GEPro, Mesh2005, zinerteck watertexture, nightenvironment etc, (subsidert lete etter masse flotte freeware for Mesh og landclass) flightsim.com har mye av dette for nedlasting. Litt jobb men ikke verre enn att du fikser det, selv jeg har fått teken på slikt ;) og det siser ikke så rent lite. bare spør Paulsen om den saken :D

 

vi vet jo tross alt ikke pr i dag hva som skjer innen simulator utviklinga, om det blir helt ny plattform (jmfr, Aerosoft`s rykter) eller om FSX blir videreutvikla av nye eiere i Seatle jmfr, andre rykter). Selv har jeg satt på vent nye innkjøp til FSX og konsentrer meg nå om FS9 inntil jeg ser hvilken vei dette går.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei å hopp,da blir det fs likevel da ;P

 

nei jeg ser hva dere sier. er jo litt delt mellom hva jeg vil egentlig. Digger jo å fly helikopter, og melkeruta i en 737 oslo-tro :) Men om jeg har skjønnt dette rett, så må jeg kjøpe helt ny software for fsx av det jeg har i fs9. :) men da er jo valget ganske enkelt tror jeg.. :) fsx for heli, og fs9 for alt annet :) for å sette det på spissen :)

 

takker for svarene sålangt. er spennende å begynne på han igjen :) lurer jo på om jeg husker alle gamle kunstner ;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...