Gå til innhold

Autoland


Anbefalte innlegg

Har lekt meg litt mer med turbopropen, og begynner å huske litt tilbake fra moderne busser. Fortsatt mye igjen, og jeg har enda ikke peiling på FMS-systemet til BAe. Den nekter å fly ruta jeg plotter inn, så jeg får gå tilbake til tutorial-flighten å se over på nytt.

 

ILS approach 01 i Tromsø. Måtte trykke på et par knapper før jeg fikk den til å aktivere autoland.

ilstos2.jpg

 

Modellen til flyet er vel som man forventer av et FSX-fly. Ikke noe spektakulært. Skyene og himmelen er REX2.

ilstos1.jpg

 

Litt større overblikk av "server-rommet". Trives her.

ilstos3.jpg

 

Motorne har stor trekk-kraf selv når power-spakene står i idle. Den føles ganske lik A2A B377 på nedstigning/landing med tanke på hvor mye løft det blir generert av flaps, og farten man har når man kommer lavt nok.

Må si at det er mer underholdning å fly selv enn å se på at systemene fungerer som de skal, men har man en moderne simulator må man teste alt.

 

Frykt ikke, det kommer flere bilder av Warbirds og lignende. Jeg har ikke konvertert helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går helt greit. Etter jeg begynte å fly FSX har jeg kun brukt VC. Og de flyene jeg har (av payware) kommer kun med VC.

Så og si alt av knapper er operative. Og alt av knapper har lyder, ala accusim, så du merker når du trykker på noe.

Det er lagt inn en rekke ferdiginstilte viewpoints som du kan bla gjennom for å se de forskjellige delene av cockpiten.

 

Eneste 2D panel på dette flyet er FMC.

Er for øyeblikket midt i en flight som er programmert gjennom FMC. Ikke det mest spennende å se på etter programmeringen er gjort, men får i hvertfall tid til å se litt tv mens jeg er på cruise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Ser grei ut den der :/ , som en forvokst storebror til Aeroworks B-200, bare at nå snakker vi FSX. Den blir nok i meste laget for min stil, men det er ikke umulig at jeg ombestemmer meg en mørk og stormfull helg utpå høsten/vinteren. Bildene frister i hvertfall, og det skal bli spennende å følge med om flere i forumet tar steget over i det professionelle segmentet.

 

PS. Fine texturer rundt Tromsø, bruker du UTX Europe eller noe i den duren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det jeg har av norsk scenery er fra flightsim.no.

Landclass / mesh og Norske flyplasser hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Tror heller du skal vente på en liten Cub som kommer senere i dag, Ernst. Det er vel mer vår greie. JS41 ser bra ut, og er veldig godt simulert, men det blir litt kjedelig i lengden å se på at maskinen flyr selv. Tok av fra Narvik, satt på autopiloten og kom tilbake i tide til å skru på ils approach i Tromsø.

Realisisk? Ja. Morsomt? Kanskje for noen. Jeg vil helst fly selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...