Gå til innhold

Fei Lung Mirage to-ship


Anbefalte innlegg

 

Som Ernst alt har postet litt bilder av, så har det kommet en super freeware Mirage 2000-5 pakke til FSX laget av Rollus. Meget bra saker både med 3d modell, VC-system simulering og flight modell. Jeg synes den er helt på høyde med det beste av payware fighters til FSX!

 

Nå er Rollus en smule paranoid etter min mening med å forby alt av modding og repaints til flyet, men jeg har nå tatt fram malingskosten like vel. Så lenge det ikke blir lagt ut så går det vel greit.

 

Armee de l’ Air blir litt mainstream, så det ble ROCAF (det Taiwanske luftforsvaret) på meg også…hehe. Og det er derifra at tittelnavnet kommer også, ”Fei Lung” var prosjektnavnet på leveransen av 60 Mirage 2000-5Di-Ei (48-Ei ensetere og 12-Di tosetere) til ROCAF på midten av 1990-tallet. Med amerikansk våpenboikott av Taiwan med ingen mulighet til å skaffe AIM-120 missiler, ble plutselig Franske fly med BVR missil kapasitet en god løsning for Taiwan. De trengte sårt en ny interceptor til å ta over for Starfighteren som virkelig begynte å dra på årene.

 

Mirage 2000-5 er en slags annen generasjon versjon av original Mirage 2000 og har en vesentlig bedre radar og mulighet til å bære BVR missilet MICA (sammenlignbart med AMRAAM) og oppdatert cockpit++

 

Rollus har gjort en rimelig god jobb med ROCAF texturene, men det er en del småfeil; for mørk farge på undersiden av flyet som ikke passer med camo mønstere, mangler dassault badge og div feil på hale art++

 

Så er kommer Mirage 2000-5Ei ”2020” og 2041” på et ACM tokt en disig morgen over Taiwan.

 

Scrshot11242.jpg

 

Scrshot11282.jpg

 

Scrshot11392.jpg

 

Scrshot11862.jpg

 

Scrshot10792.jpg

 

Scrshot10822.jpg

Merk Dassault merke på nedre del av rudder

 

Scrshot10862.jpg

 

Scrshot11472.jpg

 

Scrshot11482.jpg

 

Scrshot11512.jpg

 

Scrshot11582.jpg

 

Scrshot11642.jpg

 

Scrshot11692.jpg

 

Scrshot11792.jpg

 

Scrshot11882.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittige bilder! :)

Jeg må nok se å få ned denne her jeg også, så jeg får noe å kose meg med når jeg går mot langfri igjen :)

 

Holdt på å si, hvordan får du til at du flyr med en anna? Er det noe så enkelt som en liten multiplayer session for bildene sin del, eller er det et annet (photoshop) triks som skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multiplayer er morsomt, men det er til en hvis grad vanskelig å få tid til å knipse bilder.

 

Men det finnes et annet alternativ: FS recorder

http://www.fs-recorder.net/

 

Det er et program som gjør at du kan ta opp flighten og spille den av som ai. Dvs først flyr jeg en flight i Mirage "2020" som jeg tar opp og så spiller jeg den av i FS mens jeg flyr i "2041". Ikke helt multiplayer, men fortsatt mye morro og godt formasjons trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Herlig herlig Jens - Ole !!! Det er en fryd å lese slike innlegg av en som har så mye kunnskaper om temaet. Og det er like herlig å se slike bilder, av en som har genuint interesse for FS-kvalitet. Knalltøffe bilder hele veien!!

Har plukket opp litt info fra "flight manual", så nå øver jeg med bruk av den avanserte radaren og forskjellig våpenlast. Utrolig bra modell, og både artig og utfordrende å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, men beklager at jeg kommer med et OT spørsmål.

 

Har prøvd å bruke fs recorder for å prøve formasjons flygning med Aerosofts F-16. Men hvordan i hulese oppnpår jeg samme fart some ai'n? Suser enten rett forbi eller kommer aldri bort til flyet. Setter pris på svar via pm så vi ikke forstyrrer i tråden her. Nok en gang, beklager OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...