Gå til innhold

Krigersk svenske!

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Tim Conrad Piglet ligger ikke på latsiden, og det er nesten nifst hvor rask han er med nye kreasjoner. Siste ut er en veldig fin modell av svenskenes spennende Saab J-21 . Dette flyet var på tegnebrettet allerede før WW2, og typisk Saab lignet det ikke på noe annet fly fra den tiden. J-21 kom ikke på vingene før en eller annen gang under krigen, og produksjonen begynte først i 1946, men da var allerede den unike konstruksjonen innhentet av utviklingen. Interessant er det å nevne at de valgte å bruke motor fra Daimler Benz (DB-601) som svenskene produserte på lisens. Tim Conrad har som vanlig laget en knallbra modell, som går rett inn i museumshangaren.

sv1-1.jpg

sv2-1.jpg

sv3-1.jpg

sv4-1.jpg

sv5-1.jpg

sv6-1.jpg

sv7-2.jpg

sv8-2.jpg

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Takkeråbukker!

Og ja, denne er definitivt lettere å starte enn Mirage2000 :grin: .

Får litt Vampire feeling av denne

He he, den er fra samme generasjon fly, og svenskene satte også jetmotor i denne, som et forsøk på videreutvikling. Tror ikke det ble bra nok, dessuten var Tunnan på tegnebrettet :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

men hva er det jeg har gått glipp av vedr Mirage? det hørtes intresangt ut

....et av de beste freeware-fly jeg har prøvd noensinne :D .

Men ikke fortvil, du har ikke gått glipp av den så veldig lenge, og det er mange som fremdeles ikke har forstått hvilke kvaliteter vi snakker om!!! Tror Jens-Ole er på sporet av den, og jeg venter spent på hans kommentarer som den Mirage-ekspert han er :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er den sluppet og tilg noe sted Ernst? Jeg er stor fan a Mirage fly, og har lest meg opp på disse i mange år, det er nydelige fly, og designen er helt rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...