Gå til innhold

Vrc vs EuroScope


Erik Karlsen

Anbefalte innlegg

Siden navnet mitt allerede er nevnt (takker Eivind), så kan jeg vel hive meg utpå med noen betraktninger.

 

Jeg er noe forundret etter å ha lest enkelte av innleggene over. Men, for all del, jeg skal ikke påstå noe bastant i en sammenligning av to forskjellige produkter, for du/dere må bare innse at de er veldig forskjellig :)

 

Dog, det er viktig at begge "kandidater" gis felles utgangspunkt når de skal sammenlignes, og da snakker du om oppdaterte og tilgjengelige sektorfiler.

 

VRC, som en eldre og meget pålitelig traver, har filer tilgjengelig (også for Norge) som er ajour og oppdatert. Dette er IKKE tilfelle med EuroScope, selvom det er bedring på gang (dog, mye gjenstår).

 

ES er ikke noe plug&play produkt, heller ikke for de av oss som er oppflasket på ProController og tidligere produkter. Det kreves :crazy: at du til og med leser manualen :cool:

Men, når det er unnagjort, og du har fått programmet satt opp slik du vil ha det (utrolig mange muligheter for personlig tilpasning), fått tak i korrekte (!!) filer for dine posisjoner, da tviler jeg på at du noen gang kommer til å gå tilbake til tidligere produkter.

 

ES er IKKE feilfri, det er endel småting som må korrigeres, men det er påstått at ny versjon skal være like om hjørnet. Så da får vi håpe at produktet svarer til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at etter jeg har prøvd EuroScope så er det veien og gå! Veldig oversiktlig med rette instillinger som tar ca 15-20 minutter og finne ut. På flightplan så får man SID i flightstripen. Så man slipper å ha 100 ark liggende rundt seg for å finne rett SID. En stor pluss med EuroScope er den automatiske voiceatisen! Veldig realistisk som flyplasser har til vanlig!

Ellers så er det et nok så simpelt program når du har sottet deg litt inn i det. Litt uvant er det selfølgelig men sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...