Gå til innhold

Gripen - dump and burn

Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Det er sikkert noen her inne som har mer kjennskap til Gripen enn det jeg har, så derfor tenkte jeg å forhøre meg her.

På RIAT i år så gjorde den ungarske Gripen noe som så ut som en dump and burn, altså at man dumper fuel for så å antenne den med etterbrenneren. Jeg må innrømme at jeg ikke fikk det med meg selv, og det virker som om veldig få andre fikk det med seg før bilder og videoer ble gjennomgått etter showet, ikke ble det nevnt av kommentatorene heller. Så det jeg lurer på er om Gripen faktisk kan gjøre en dump and burn, eller om det rett og slett var noe feil med denne maskinen som gjorde at man kunne se flammer ved et par anledninger? Jeg har sett endel Gripen displays, med aldri sett dem gjøre en dump and burn før.

3739136371_de50042548_o.jpg

Bilde av 225Mriya på airshows.co.uk

Man ser det også rundt 00:28 i traileren for den offisielle RIAT dvden. Hvis det er tilfelle at Gripen kan gjøre dump and burns så betyr jo det fort at Gripen displays kan bli langt mer interessante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...