Gunnar Seljeseth Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ENGM praksis: - Generelt benyttes 01L/19L for avgang, og 01R/19R for annkomst. (avgang på venstre (Left) side, annkomst på høyre (Right) side) - Avgang via SOK (Soknen NDB) benytter 01L/19R. Det samme gjelder "tungvektere" med behov for ekstra banelengde (gjelder til en viss grad også annkomst av "tungvektere"). - Cargo-maskiner foretrekker ofte 01L/19R for annkomst da det er nærmere cargo-terminalen. ... hva flightplan gjelder, så tar jeg ikke fem flate øre for å gi revideringer. Om jeg også kjenner til prosedyrene på annkomst-flyplassen, så sjekker jeg gjerne den delen også. Samtidig er jeg også glad jeg nylig gjennomgikk samtlige ruter ut fra ENGM i vRoute, da noen faktisk benyttet TOR som første utgående punkt fra ENGM... Og en benyttet vel faktisk SONER om jeg ikke husker helt feil... :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ... hva flightplan gjelder, så tar jeg ikke fem flate øre for å gi revideringer. Om jeg også kjenner til prosedyrene på annkomst-flyplassen, så sjekker jeg gjerne den delen også. Er jo faktisk jobben vi skal gjøre det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.