Gå til innhold

IVAO første turen


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Hei

 

Så har jeg da greid å ta første turen på IVAO, en kort og kjent tur fra ENGM til ESSA med 737 PIC. Allt gikk for så vitt greit, men jeg merker at jeg må begynne fra scratch igjen. Etter 900 timer på VATSIM var hele konseptet på IVAO nytt og uvant.

 

Er litt skuffet over oppfølgingen på IvAe hvor det tok over 30 minutter å "komme opp på skjermen" som pilot. VATSIM/VRoute er igang reden på noen minutt. Syns kanskje også at brukergrenssnittet til IvAp er meget tungvint sammenlignet med FSInn, samme sak med å laste opp en flightplan. Men, men det kommer vel etter hvert. Moro var det i alle fall.

 

Jack J Jackson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hyggelig at du prøver det på IVAO også.... :-)

I IvAe klienten under Setting\\General, kan du sette opp automatisk nedlasting av trafikkdata. Kryss av for Enable auto downloading og velg ett intervall.

 

Dersom dette ikke er valgt kan du manuelt laste ned oppdatert datasett ved og klikke med venstre museknapp i den grå "status-linjen" nederst i IvAe programmet (den linjer der det står antall klienter som er oppkoblet).

 

Du kan jo kikke innom på tirsdager da vi har ATC aktiv fra ca. 19:00 norsk tid og utover kvelden.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du tester IVAO, interfacen trenger tilvenning, men den er veldig enkel nâr man har satt seg inn i det! Nâr jeg kommer tilbake til Norge skal jeg tilbake til ATC duty pâ IVAO, og arrangere en slags treningsskole for IVAO for VA'et mitt, selv om det er en stund siden jeg flöy aktivt pâ IVAO(Ferie uten mic er ugreit :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen.

 

Ole du sa:

---------------------------

I IvAe klienten under Setting\\General, kan du sette opp automatisk nedlasting av trafikkdata. Kryss av for Enable auto downloading og velg ett intervall.

---------------------------

 

Hvordan for dere det til med å klippe deler i et innlegg i en pen rute?

 

Dette har jeg gjort og satt intervallet på 3 minutter men.....

Har også brukt F9 og valget i menuen om oppdatering men......

 

I går tok jeg en kort flight men i IvAe klienten ble ikke noe oppdatert MEN det var korrekt oppdatering i DOLOMYNUM.

 

Er sannsynligvis en rotekopp men vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

 

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Stikk innom neste tirsdag du har anledning, så kan vi finne ut av det. Jeg sitter som regel aktiv på ATC fra rundt 19:00 og utover kvelden. Er også på andre kvelder når jeg har tid og mulighet til det.

 

Vi kan snakke sammen om oppsett og slikt under sesjonen så finner vi nok ut av det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...