Gå til innhold

Nesten-katastrofe i USA


Andreas Lygre

Anbefalte innlegg

Eg har sjølve opplevd å vara på veg imot feil flyplass i USA. Det er fort gjort. Men ein bør jo ha såpass kontroll over navigeringa at ein faktisk ikkje rotar seg inn i innflygnigna til større flyplassar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var själv på väg mot fel flygplats i Sydafrika när jag flög där, men när jag insåg mitt misstag så la jag mig fint i holding och berättade för ATC vad som hänt. Fick ny kurs och flög vidare mot riktig destination.

 

Ok att man flyger fel, men att mannen i artikeln inte övervakade radion borde vara nog för att förlora licensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at han ikke

inte övervakade radion
? Har det stått noe sted?

Han kan jo høre på radio så mye han vil om ikke frekvensen er riktig. Om jeg tror jeg er på en annen plass enn der hvor jeg faktisk befinner meg har jeg sannsynligvis en annen frekvens også.

Har opplevd å misse en handover av frekvens selv og. Sertifikatet har jeg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[size:8pt]"...hadde ikke varslet noen om sin påtenkte rute, og hadde heller ikke radiokontakt med noen av flygelederne under dramaet."

[/size]

 

Jag menar väl egentligen att han:

1: Inte rapporterade till någon under "dramat".

 

2: Han borde sett på kartan / GPS vart han var och att han då var i en annan frekvens än det han hade på radion.

 

3: Dessutom, flyger man i New York (för den som lyssnat på lite ATC därifrån) så är det ALLTID snack på radion. Flyger han runt några minuter och inte hör ett pip på radiokanalen, så borde man kanske börja fundera vad som är fel?!

 

Han övervakade inte radion anser jag, eller med andra ord, han gjorde inte en fullständig "FREDA" check ;)

 

 

Rutten:

wing_ding_dong.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...