Emil Topstad Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Hvordan er det mulig? Greit nok og fly på feil plass, men da burde du se det og fly ut igjen..?!? Siter
Marius91 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Haha bra gjort Føler USA har en del flere flyplasser enn vi har, så det er vel fort gjort å fly seg vill om man ikke har tunga rett i munnen Siter
TOS Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Eg har sjølve opplevd å vara på veg imot feil flyplass i USA. Det er fort gjort. Men ein bør jo ha såpass kontroll over navigeringa at ein faktisk ikkje rotar seg inn i innflygnigna til større flyplassar! Siter
Cato Støle Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Dette skjer regelmessig i Norge også. Da helst i sommerhalvåret, med våre HB-XXX og DE-XXX venner som skal opp til Nordkapp. "Heldigvis" er det ikke så mye trafikk i veien for dem, i dette landet her:) Siter
Timmy Brandt Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Var själv på väg mot fel flygplats i Sydafrika när jag flög där, men när jag insåg mitt misstag så la jag mig fint i holding och berättade för ATC vad som hänt. Fick ny kurs och flög vidare mot riktig destination. Ok att man flyger fel, men att mannen i artikeln inte övervakade radion borde vara nog för att förlora licensen! Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Hva mener du med at han ikke inte övervakade radion? Har det stått noe sted?Han kan jo høre på radio så mye han vil om ikke frekvensen er riktig. Om jeg tror jeg er på en annen plass enn der hvor jeg faktisk befinner meg har jeg sannsynligvis en annen frekvens også. Har opplevd å misse en handover av frekvens selv og. Sertifikatet har jeg fortsatt. Siter
Timmy Brandt Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 [size:8pt]"...hadde ikke varslet noen om sin påtenkte rute, og hadde heller ikke radiokontakt med noen av flygelederne under dramaet." [/size] Jag menar väl egentligen att han: 1: Inte rapporterade till någon under "dramat". 2: Han borde sett på kartan / GPS vart han var och att han då var i en annan frekvens än det han hade på radion. 3: Dessutom, flyger man i New York (för den som lyssnat på lite ATC därifrån) så är det ALLTID snack på radion. Flyger han runt några minuter och inte hör ett pip på radiokanalen, så borde man kanske börja fundera vad som är fel?! Han övervakade inte radion anser jag, eller med andra ord, han gjorde inte en fullständig "FREDA" check Rutten: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 ATC Stream fra hendelsen: http://www.nyartcc.org/bigapple/showthread.php?t=6847 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.