Gå til innhold

Planespotting i Bodø


Ivar Paulsen

Anbefalte innlegg

Hei igjen Ivar!

 

Du må ikke stille deg på Langstranda i vestavær "[stort Spøk tilside - sjekk rutetabellen til selskapene, de kommer i "opphopninger" med lange stille perioder. På lørdagene får du også med deg Spanair's Airbus 321 fra/til Gran Canaria. Jeg får prøve å få et "skudd" av den om i uke.

 

Ellers er utkjøringen rett øst for Flymuseet en flott plass å være når bane 25 brukes.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ivar Paulsen:

Takk, Roald... jeg hadde også tenkt å spørre hvor det er best å stå når 25 brukes!

Innsiden er da den beste. "[stort

 

Jeg stod ca 50 meter fra en Boeing 747 som skulle ta av fra RWY 25 i fjor sommer.

Her var det TRØKK i motorene gitt.

Gresset lå skinn-flatt når den dro på.

Ble veldig forbauset hvor kort take-off strekke den brukte.

(stapp fullt fly)

 

Mvh Børge Johansen (ansatt i Braathens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

En 747 i Bodø ?

Overraskende...

Det er et par stykker hvert år her, i forbindelse med en cruise båt.

De som har reist med cruise båt går om bord i flyet og motsatt.

Jeg kan jo prøve å legge ut en dato/klokkeslett neste gang, for de som skulle være interessert.

 

Mvh Børge Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georg, hvorfor er det overraskende? Bodø har hatt - og vil nok sikkert flere ganger - ha besøk av 747. Hvis du tenker på rullebanelengde er det ikke noe å bekymre seg over "[blink]" Sjekk din AIP.

 

Med utskifting av cruisepassasjerer har både Corsair og Air France landet i Bodø. I "gode gamle dager" var C-5 også gjest i Bodø. I tillegg har det under militærøvelser vært leid inn 747 som fløy soldater inn til Bodø. Ser du her og her, finner du det "siste kjente tilfelle".

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...