Gå til innhold

Emergency erfaring på VATSIM


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Hadde min første FS-passengerstur på VATSIM i kveld!

 

Flyet PMDG:737-700 var fylt med 100% fuel i både right og left tank og kun 3% fuel i centertank da jeg skulle fly ENGM-ENKR over Sverige. Et sted rundt hand-off fra ENGM_APP til ENOS_CTR begynte left-tank og illustrere leack og en rasende hastighet nedover på målingen viste seg samtidig som vi tapte en del hastighet. Jeg fikk stabilisert farten og sjekket mulighetene for å divertere en plass i Sverige kontra retur til Gardermoen. Ved oppkall til ESOS_CTR var problemet et faktum. Left tank var knusktørt og allerede på cruise FL330 hadde jeg halvvert fuelmengden min som skulle bringe meg opp til hjemlige trakter. Da var det ikke annet å gjøre enn å melde mayday både i FS-passengers og til Sweden control hvor vi bad om å få divertere tilbake til ENGM.

 

Jeg har ikke vært borti vatsim-emergency selv frem til i dag så vil bare si at det var en positiv opplevelse hvor profft ATC taklet situasjonen. Det var ikke noe større alvor enn at kun en flytank av tre var lekk men uansett fikk jeg følelsen av å ha ATC`s første-pri og trygg og god kontrollering tilbake til Norge for så å komme trygt ned igjennom Gardermoen-tåka.

 

Takk til ATC for en trygg retur tilbake for å utbedre feilen. CNO4478 ble imidlerttid kansellert og pax må booke seg om til morgendagens flighter opp til Kirkenes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...