Gå til innhold

Apollo 11 ferden 40 år - Realtime gjengivelse

T F

Anbefalte innlegg

Det er ufattelige tall. At man har et slingringsmonn på 15 millioner hester sier jo litt bare det.

Er vel ikke så greit å få kjørt i benk, for nøyaktig målinger antar jeg... :grin:

Jeg var for mange år siden på Kennedy Space Center og så disse belte-farkostene samt produksjonshallen og det er imponerende størrelser på alt sammen. Skulle gjerne sett en oppskytning også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TV har jeg sett de "kjøre benk", og det foregår horisontalt. Må vel fortone seg som et jordskjelv, og jeg tviler sterkt på de tar benktest 10 ganger på rad. Som før nevnt, sånt svir på/i pungen.

Gemini X modulet stod en periode utstilt på Teknisk Museum i Oslo, og jeg hadde flaks som fikk det med meg. Klaustrofobisk, ikke som brua i Star Trek nei!

Hadde base i Miami et år, jobbet på "Song of Norway". Problemet er bare at man blir så "blasert" at man utsetter besøket på Kennedy Space Center så lenge at i mellomtiden forsvinner man fra basen. En ting er sikkert: Jeg skal en tur tilbake til USA, kun for å se en oppskytning. Muuligens også en tur med Spaceship One/Two. Sikkert dyr billett, men jeg kan jo saktens bare bestille enveisbillett for å spare penger?

:grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare ta returen når du har fått spart opp penger der ute, så sees vi snart! :grin:

Når du sier det, så må jeg bite i meg det om å kjøre benk, jeg har jo faktisk sett det du sier selv (på TV, that is). Jeg vet riktignok ikke om man måler ytelse, men har i alle fall sett den typen "prøvekjøring" du nevner. Jeg syns en stor jetmotor er skremmende nok, så tror jeg ville holdt god avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...