Gå til innhold

Værnes i kveld! Fredag 17.07


Åge Storli Berg

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Endelig er helga her, slutt på ei hektisk arbeidsuke for min del iallefall, så når skal det bli godt med litt avslapping. Tilfeldigvis i dag, imens jeg venta på at posten skulle komme for å hente et lass hos oss, så så jeg Kim i bilen. Løp bort, snakka med han, og kom på:

 

Vi hadde en plan for sommeren, hvorfor ikke ha et slags mini-ATC-lan?

 

Vi fant ut å ta det i kveld, så jeg har dermed gleden av å invitere ALLE som vil fly på Vatsim i kveld, til Trondheim Lufthavn Værnes.

 

Jeg har iallefall booka ENVA_TWR fra klokken 2100 i kveld, og vi blir nok holdene på utover kveldstimene. Kim kommer hit og sitter Approach, så dette kan nok bli en fin kveld for dere piloter som ønsker ATC!

 

 

Håper også at noen andre kontrollere tar på seg å sitte andre posisjoner i Norge, slik at vi kan få mye trafikk; både IFR og VFR, nasjonalt og internasjonalt!

 

 

 

Håper vi snakkes i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Sitt gjerne på ENBR_TWR, da kommer jeg med VFR og IFR flights! Skal se om ikke jeg kan få litt VFR oppe i midt norge også. Ikke like kjent der oppe. Men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men sånt som SIDs som jeg gir får ikke de som bruker VRC sett"

 

I euroscope har man også Scratchpad nederst til høyre i taggen hvor det står TXT, her bør de som bruker es også skrive som man altid har gjort i VRC - Sk5A feks for skien 5 a dep på engm for at folk med VRC kan se hvilken SID det er snakk om.

 

Dog så er Euroscope mest anbefalt til APP/CTR og VRC til DEL/GND/TWR av folk som er kjent med begge programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden fredagskvelden er over (og ikke minst, at jeg kom hjem først nå), tar jeg sjansen på å avspore litt for å svare på noe her;

 

Dog så er Euroscope mest anbefalt til APP/CTR og VRC til DEL/GND/TWR av folk som er kjent med begge programmene.

 

Her er jeg hoppende uenig Anders ;) Jeg er ikke i den minste tvil om at jeg ville brukt EuroScope til DEL/GND/TWR også, fremfor VRC. Man får så mye gratis av info og fleksibilitet, så ting kan planlegges på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går jo ann å kjøre ES + VRC da via proxy så man kan ...

 

http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=71&t=39379

 

 

Nå vet jeg ikke hvordan dette vil bli med fly på bakken og slikt dog.. Har ikke vært noen fly online etter at jeg fant ut hvordan man gjorde det så må se ann det senere.

 

edit;

og der kom det et fly på ja. Ja ja, ser ut til at dette fungerer helt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...