Gå til innhold

Hvor realistisk er FS (har fået min luftdåb!)?


Frank Oreskov

Anbefalte innlegg

Jeg har netop haft fornøjelsen af mit favoritfly en '74 Cessna C177RG Cardinal for en times perfekt flyvning over nordfyn i går. Det er første gang jeg nogensinde har fløjet og det var fantastisk! Nu er jeg helt sikker på at jeg ikke længere gider at have noget med biler at gøre ud over som ren nærtransport.

 

Det var klart smukt vejr, ca. +5 grader og det var tidlig aften men flyet hoppede lidt en gang i mellem og det drejede også lidt. Dette har jeg ikke mærket i FS(2002Pro) og yderligere "mærkede" man flyet meget. Flyveturen var perfekt men alligevel anderledes end forventet. Men misforstå mig ikke, piloten samt flyvelederen der også er instruktør var de flinkeste mennesker jeg har mødt her på fyn (er opr. fra syd for Kbh.).

 

Mit spørgsmål: Kan FS overhovedet lære mig at flyve ud over at lære mig teorien og hvordan instrumenterne virker?

 

Med venlig fly hilsen

Frank Oreskov

 

[ 26-03-2002, 21:13: Endret av: Frank Oreskov ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Uten at jeg har flyerfaring selv, vil jeg si at du nok kan opparbeide en viss forståelse for systemer og prosedyrer, og ane litt om hvordan et fly oppfører seg i lufta. Men uansett vil nok flyopplevelsen utebli, og det vil nok kreves en del 'tilvenning' før man kan fly på ordentlig. Men at det hjelper med noen hundre timer i en sim, det er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har vært aktiv bruker av FS i mange år, og følte nå at jeg var klar for steget til PPL-A. Min erfaring er helt klar: Jeg har hatt MASSE nytte av timene med FS. Flygingen min har gått bra, med bra progresjon hele veien. Skal fly solo om en uke! Det er faktisk mye lettere å lande i "real life" enn på FS. Har noe med oversikten du har i det virkelige flyet å gjøre. Anbefaler alle å prøve en tur hvis de har mulighet - har selv flydd masse FS etter at jeg begynnte å ta flytimer. Forskjellen er at nå flyr jeg kun småfly i FS - 737'en har jeg ikke rørt på lenge!!

 

Stein-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svarene de var meget behjælpelige. Jeg har allerede forstået en del procedurer omkring fly ved hjælp af FS bl.a. takket være gode add-ons. Men det er nok rigtigt at der er dårlige vaner at hente.

F.eks. skal jeg altid trække joysticket (MS) langt tilbage før flyet slipper jorden men så kommer den også pludseligt hurtig op med snuden. I virkeligheden lettede flyet nærmest af sig selv.

 

Dog kan man måske lære at dæmpe styringen af flyene, Cessna 172/182'erne er rimelig følsomme sammenlignet med Cardinalen i virkeligheden. Især højderoret var stabilt på 177'eren.

 

Jeg syntes også at jeg har lært en del af Rod Machado's Ground School samt flylektionerne men efter flyveturen kan jeg kun sige at der ikke eksisterer nogen erstatning for virkeligheden.

 

Stein-Erik held og lykke med din solotur!

Et spørgsmål PPL-A er lidt dyrt hvordan har du arbejdet dig til det? Jeg vil nemlig gerne selv have et PPL-A men det er jo lidt dyrere end kørekort "[smil]"

 

Atle fik du ordnet Speechbuddy?

 

Med venlig hilsen

Frank Oreskov

 

[ 27-03-2002, 20:11: Endret av: Frank Oreskov ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle det er jeg ked af jeg havde håbet at du havde fundet en løsning. Er du sikker på du har begge de SDK MS filer der er beskrevet i readme filen? En på 6 MB og en anden på 8 MB. Ellers kan det være konfigureringen af FS2002.ini filen men det tvivler jeg dog på da programmet jo aktiverer tastaturet.

 

Hvor sidder du egentlig fast?

 

Hilsen

Frank

 

[ 27-03-2002, 22:13: Endret av: Frank Oreskov ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...