Ivar Skaugstad Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Skrevet 7. juni 2009 Regnbyger folkens, regnbyger. :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Skrevet 7. juni 2009 Ahhh, takk for en herlig tur! Vi landet etter 5h 25min blokktid, ikke dårlig med tanke på de utfordringene vi møtte underveis! Motorer som gikk varme og stoppet, autopiloter som ikke ville høre på hva vi hadde å si, kontrollere som ikke var helt sikre på hva de skulle gjøre med IFR trafikken som lå pent i FL190.. Det er ikke ofte man retter oppmerksomhet til flymaskinen under hele turen, men med denne herligheten turde jeg så vidt å gå på do, kjempegøy! Det var sessongens "vintage", i tiden framover vil vi benytte oss av flymaskiner av den moderne jetalder, til manges glede vil jeg tro! :grin: Siter
Espen Sæther Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 vet du kan gjæærne gå over til mer moderne alder det høres kjempe bra ut, MEN da tenker jeg 707 eller DC-10, hadde vært morro om noen hadde blitt med å fly en av disse:) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Skrevet 8. juni 2009 Valg av fly bør sammensettes med teamet, ut over dette ønsker vi å holde ett så realistisk nivå som mulig. Siter
Espen Sæther Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 tenkte mest så jeg (kanskje fler å) kunne lært seg å navigere UTEN fmc å slike "avanserte" datastyrte fly:P med andre fly enn slike jeg blant annet IKKE har. å sikkert andre å ikke har. men ta en s¨ånn felles "tur" å lære det.. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Skrevet 8. juni 2009 Det kan du lære for egen hånd, turene er ikke satt opp for å trene. Skal man være med bør man allerede KUNNE det man skal gjøre for å kunne gjennomføre flighten. Siter
Espen Sæther Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 som sagt tenkte bare for oss som begynner å bli lei av FMC navigering, det blir for enkelt, men som ikke kan/ustødig på VOR navigering. men men opp til deg å avgjøre det.. orker ikke legge meg opp i det.. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Skrevet 8. juni 2009 Forstår hva du mener. Denne turen var helt klart ikke for de som ikke hadde kontroll på navigeringen, selve flymaskinen, å føre denne var faktisk det som stjal mest av den mentale kapasiteten under denne turen! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.