Thomas Lorentzen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Når jeg satt på klappsete [b737-700] til Ålesund i fjor sommer var kapteinen en svenske på 28 år - så det har ingenting med alder å gjøre.. det har med behov og utsjekk [ 10-03-2002: Endret av: Thomas Lorentzen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lennart Sommarström Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hej ! Jo det stämmer. Det som är tråkigt är att Fokkern inte fungerar som den ska i FS 2002.Nav 2 samt flaps settings fungerar inte ,det måste du konfigurera själv(Esbens panel)Hoppas att de snart kommer en bra panel som är ok att använda alla var inte "så kloka att de köpte FS2000 PRO" Jag tycker faktiskt att alla virtuella bolag skulle använda sig av standard modeller och att MS skulle införa endast en version.Men det är väl bara en klen förhoppning antar jag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Kibuuka Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hvilke fly du flyr på kommer som regel av ansinitet, men er det behov for en 767 pilot kan de bli tatt helt ferske som relief piloter....men det er sjelden. MVH Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Jaja. Tilbake til det jeg faktisk lurte på. Hvor kan jeg ta TOTAL utdanning til disse flyene og hva koster TOTAL utdanning til disse flyene: Boeing 737 Boeing 777 Boeing 747 [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Har du Frozen ATPL og CPL kan du jo bare ta en utsjekk som koster deg noen få millioner eller deromkring. Skal du skole til CPL med alle timene på 747 kommer du til å betale noen milliarder for flysertifikatet ditt. Det du trenger er (frozen) ATPL, CPL, IR og MULTI, deretter typeutsjekk på 737,777 eller 747. Men å gå rett på og koste utsjekk på 747 selv er vel ikke akuratt smart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Kibuuka Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Det er ingen piloter som bevist først tar utsjekken på en flymodel flyselskapet flyr før de ansettes i et. Hvis du går på en godkjent flyskole og blir ansatt i et flyselskap tar de av seg all videre utdanning på den spesefike flytypen du får "tildelt" gratis...:-) /Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Har du Frozen ATPL og CPL kan du jo bare ta en utsjekk som koster deg noen få millioner eller deromkring. Skal du skole til CPL med alle timene på 747 kommer du til å betale noen milliarder for flysertifikatet ditt. Det du trenger er (frozen) ATPL, CPL, IR og MULTI, deretter typeutsjekk på 737,777 eller 747. Men å gå rett på og koste utsjekk på 747 selv er vel ikke akuratt smart. Milliarder ? Nei, her overdrever du nok litt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Kibuuka Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Han er ikke langt unna, en 777 simulator koster 13milloner dollar, og det er nok ikke mange fly selskap som leier dem ut for en billig penge, og du må han en haug simulator timer pluss enda flere ekte fly turer, og du får ikke leid en 777...Hvis ikke du slev leaser en fra et av de store leasing firmaene og det er det kun en håndfull mennesker som har råd til i Norge....Og etter dette skal du oppretholde sertifikatet og det er en helt anne historie.... /Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 Hvor kan jeg utdanne med som pilot på flyene: Boeing 737 Boeing 777 Boeing 747 [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Jeg lurer også på prisen. Send meg gjerne en mail. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 hehe... takk for svar alle!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hva er egentlig IR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Instrument Rating Dvs sertifikatet du trenger for å fly IFR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Ok! Kan man fly på natta etter å tatt IR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 En pleier vel å ta natt-utsjekk lenge før en begynner på noe IR [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 For å fly etter mørkets frembrudd (når solskiven står 6° under horistonten eller mere) så må du enten ha mørkeflygingsbevis eller IR bevis ja. Endel tar mørkeflygingsbeviset tidlig, andre tar det ikke i det hele tatt [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.