Frank Tore Evensen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Så Avient sin DC-10-30 på nært hold idag, etter et besøk på Gardermoen flystasjon. Artig å se denne sjeldne fuglen så nær, imponerende størrelse også, når man står og ser bare 100m unna. Etter det jeg har funnet ut så er det et afrikansk selskap som chartrer ut fly. Dette ble lastet med en haug med militære kjøretøyer pluss masse materiell. Skulle det til Afghanistan tro...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg var med å laste flyet. Første gang jeg har vært så nærme en DC-10 også for å si det sånn Veldig artig fly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Artig! Er du Term.ass. eller ansatt der borte kanskje? Jeg hadde førstegangstjenesten min på godsterminalen der i 1999-2000. Vi hadde en del artige fly da også, bl.a en Tristar som den Pakistanske presidenten kom på besøk med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg er terminal assistent ja =) Kjempe førstegangstjeneste så langt! Litt over halvveis nå! Jobber på bookingkontoret, men er innimellom med godsen å laste cargofly =) Har vært med på Atlas Air B744, Volga-Dnepr AN-124, Air Charter Express DC-8 og Aviant DC-10 bl.a... kommer nok mer spennende med tiden! Konge med tidligere term. ass'er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jobber på bookingkontoret Du sitter og er vanskelig med flybilletter for de som skal hjem på perm med andre ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Satt på bookingkontoret jeg også, men bare i begynnelsen. Etter ca en mnd ble jeg overført til godsen, der jeg ville være. Var med å lastet Galaxy`ene til Clinton da han var på besøk, det var en opplevelse! Pluss at jeg fikk se Airforce One på nært hold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du sitter og er vanskelig med flybilletter for de som skal hjem på perm med andre ord? Oh yeah! Folk som skal fra Vadsø til Sandane er alltid like kjekk! Nå har vi i tillegg avtale med Norwegian, så vi må bruke Widerøe via KKN til TOS og videre med Norwegian til Oslo, for og så igjen bruke Widerøe til Sandane.. så Bookinghverdagen har blitt hardere! Men jeg trives maks og synes det er kjempekjekt å være her! 1999 ja.. Da Clinton var her.. stemmer! Men var ikke alle soldatene flyttet vekk da? Hørte at visst Obama skulle komme i løpet av våren, så får vi ikke lov til å være her! Snakk om snipere på hangartakene osv... Høy sikkerthet med andre ord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Oh yeah! Folk som skal fra Vadsø til Sandane er alltid like kjekk! Nå har vi i tillegg avtale med Norwegian' date=' så vi må bruke Widerøe via KKN til TOS og videre med Norwegian til Oslo, for og så igjen bruke Widerøe til Sandane.. så Bookinghverdagen har blitt hardere! Men jeg trives maks og synes det er kjempekjekt å være her! [/quote'] Er det ikke enklere å booke dem Vadsø-Kirkenes med WF og DY fra Kirkenes til Oslo og WF fra Oslo til Sandane da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hehe, glad jeg bare skulle fly Bodø - Bergen, sjelden styr på den strekningen, selv om en av dere terminal assistenter klarte å bestille retur 2 uker før avreise til meg en gang. Jeg fikk heldigvis ingen turer som soldat med DY avtalen, den likte ikke jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Hjelset Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Er det ikke enklere å booke dem Vadsø-Kirkenes med WF og DY fra Kirkenes til Oslo og WF fra Oslo til Sandane da? Jo, men når eneste fly den dagen går veldig tidlig, og alle skal ha fly etter endt tjeneste 1530 så må vi bruke Tromsø.. tro meg, jeg bruker Kirkenes når jeg kan... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.