Gå til innhold

Til Varmere Strøk


Anbefalte innlegg

Skal til Bahamas i påsken, så tenke jeg skulle fly andre del av turen dit i Simmen'

ENGM-KEWR-MYNN

 

Tekst under bildene for en gangs skyld :) (For å unngå "sett det før følelsen som noen snakket om :) )

 

CO1.jpg

Endelig, etter et par dager i NY med blant annet Empire State Building, Central Park og sist men ikke minst Intrepid Museum, så var vi avgårde. Ground teamet hjalp oss ut av gaten denne kalde, og noe overskyede dagen

 

CO2.jpg

Vi taxet bort til rullebanen uten problemer. Jeg dro ganske fort etter startup av FS, så det var fortsatt lite med kø på taxebanen.

 

CO3.jpg

Som sagt, lite trafikk gjorde at vi kom fort "up to speed". Flyet har her kommet opp til V1

 

CO4.jpg

Ikke lenge etter forlot hjula på 737-maskinen amerikansk jord. Målet var som overskriften tilsier et noe varmere sted, nemlig Lynden-Pindling Intl. i Nassau

 

CO5.jpg

Idet folka i cocpiten snakker om V2, Gear up, og flaps up, stiger vi til vår foreløbige klarerte høyde på 3000 meter over havet

 

CO6.jpg

Vi forlater New York for dennegang, imens vi stiger opp mot vår nye klareringshøyde, på 21 tusen fot. Det gikk overaskende bra med tanke på hvor trafikert luftrommet over New York er. Men vi var snart ute av det.

 

CO7.jpg

Fem minutter senere er flyet kommet opp på Cruise alt. på FL340.

 

CO8.jpg

Vannet blir etterhvert klarere, og det tar ikke lang tid før kapteinen sier følgende med kraftig amerikansk aksang. "Ladies and Gentlemen, we have now started our decend down to the islands of The Bahamas, we expect landing in about 15 minuttes..."

 

CO9.jpg

Vi nærmer oss New Providence island imens vi merker på temperaturen at vi ikke er i kalde gråe NY.

 

CO10.jpg

Nye vinkler må jo alltids prøves ut :grin:

Hjuldøren er åpne, og hjulene går ned.

 

CO11.jpg

Three greens sier FO Idet tårnet på Bahamas endelig får øye på det gått kamuflerte flyet, Kapteinen ber oss om å "fasten your seatbelt, and adjust your seats to upright position"

 

CO12.jpg

Jeg ser spent ut av vinduet imens vi er på short final

 

CO13.jpg

Da var vi endelig på trygg jord. Jeg gledet meg til å komme ut, og muligens se ut av noen større vinduer på flyplassen

 

CO14.jpg

Vi taxet av rullebanen sånn at et annet fly, en annen Continental maskin kunne ta til skyene mot USA

 

CO15.jpg

Taxingen gikk fint. Det var spennende å se på fly fra den andre enden av 737serien (-1/200 i forhold til vår -900). Heldigvis ikke så langt å taxe om vi sammenligner med foreksempel nettop Newark.

 

Dersken... måtte ut i overtid :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO16.jpg

Vi finner raskt gaten vår, og ved hjelp av den hyggelige mannen med lyspinnene, taxer crew'et inn

 

CO17.jpg

Thank you for flying with us today... og alt det andre våset kapteinenskal si om været ogsånt :grin: :)

 

Så til denne nye regelen:

Fly: POSKY Boeing 737-900 (CO bruker -800 på denne ruten men den var dessverre utilgjengelig)

Scenery: ImagineSim KEWR og MYNN + WOAi

FS9

 

Kommenter gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...