Gå til innhold

Dassault Mirage III


Anbefalte innlegg

Skysim har sluppet Mirage III, må si jeg har ventet på denne, og skuffet ble jeg ihvertfall ikke.

Det er en dame som sier ifra hvis du går over grensen.

Er vel egentlig ikke så mye å si, så bildene får ta over "snakkingen" :)

 

Bildene er uredigerte, sim: FSX

 

mirage_screens_00940.jpg

Før oppstart

 

mirage_screens_00941.jpg

VC før oppstart

 

mirage_screens_00942.jpg

Liner opp på RWY

 

mirage_screens_00946.jpg

Gear up!

 

mirage_screens_00947.jpg

Etterbrenner effekten er litt stilig, den er "levende" men det vises selfølgelig ikke så godt på bildet...forstå det den som kan ;)

 

mirage_screens_00948.jpg

På tur tilbake, entering downwind.

 

mirage_screens_00949.jpg

Touchdown & brakeshute deployed

 

mirage_screens_00950.jpg

 

 

Thanks for the titt ;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, neida gikk bare fint det, måtte stå i cockpit'n for å se over nesa ;)

 

Nå har jo ikke denne kjerra flaps, og jeg må innrømme at kom inn og ned på redline, tror jeg hadde noe over 165 kts mens man skal, etter boka, ha approach speed på 190 kts og 175 kts over threshold, så 'kanskje' du har 'litt' rett i det du sier.

 

Dette er nok det beste kjøpet jeg har gjort i år, det er en fantastisk modell :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre bare til FSX, her er link til SkySim ihvertfall, hvis det er av interesse for noen.

 

Litt stiv pris ($32) men man får jo med en rekke modeller (IIIE,IIIO,5COA,5F,Nesher,5BR,IIIRD,M5SDE,5BA og IIIS) og ett loading (ordinance) systemet som jeg ikke har sett før. Den har også radar, både air og ground mode (har ikke testa den fullt ut enda så jeg skal ikke utale meg om "effektiviteten" til ihvertfall ground radaren) og en masse knapper å brytere å leke med, tror nok jeg kommer til å tilbringe mye tid med denne dama :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bra jobba Pasi, denne krigsmaskinen SKAL landes med høy nese. Som du riktig påpeker, Mirage III har ikke flaps, så her må man bruke høy innfallsvinkel for å øke luftmotstanden.

 

Skysim har igjen lykkes med å lage en toppmodell til FSX ( den forige var BAe Hawk), og med Mirage III har Skysim plassert seg i toppskiktet blant flydesignere til FSX ( desverre er slike modeller alt for avanserte til at de kan brukes i FS9).

Fremdeles hersker Aerosoft F-16 aller øverst på "The best of the best", men denne Mirage`en er både morsom og krevende, og Jens Ole er allerede i gang med å levere nymalte alternativer til modellen (sjekk AVSIM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal ta en tur innom Avsim.

 

Du har rett Ernst, Skysim har gjort det igjen, det er en flott kjerre dette her. Og som du sier, den skal/må ha en relativ høy pitch, men det er jo meningen at man skal gradvis bleede off farten (og dertil økning av pitch) ned mot touchdown, etter landkjenning skal pichen faktisk økes igjen for aerodynamisk bremsing (10-12 grader).

 

Dette var jo min først tur, uten å ha lest i manualen, så jeg endte opp med og "slepe" meg inn på final, he he, ikke direkte ulovlig men heller ikke anbefalt. :)

 

Men takk for tipset ang. Avsim og se om jeg finner noe av Hr.Kjølberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Pasi, denne krigsmaskinen SKAL landes med høy nese. Som du riktig påpeker, Mirage III har ikke flaps, så her må man bruke høy innfallsvinkel for å øke luftmotstanden.

 

Ikke så mye å øke luftmotstanden, men å øke AoA slik at man kan fly saktere på approach/final.

 

Spørsmål: Hvordan er denne på FPS? Sitter med en relativt moderat laptop som klarer å kjøre FSX dersom jeg ikke er for hissig med settings - vil denne ha noen voldsom innvirkning på spillbarheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...