Gå til innhold

hvor kan man dra for å se ................?


Øyvind Naas

Anbefalte innlegg

Hey du.

Du lurer på hvor enn får sett veteran fly..,b.l.a Spitfire. Da annbefaler jeg deg til å dra til England til sommer og bli med på Doxford warbirds 2002. Dit dro vi i fjor..,, og drar dit igjen i år også. Det er en kjempe opplevelse!! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Du får sett alt fra Spitfire til seefury og mange fler..! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Steffen Andre Hustveit:

Hey du.

Du lurer på hvor enn får sett veteran fly..,b.l.a Spitfire. Da annbefaler jeg deg til å dra til England til sommer og bli med på Doxford warbirds 2002. Dit dro vi i fjor..,, og drar dit igjen i år også. Det er en kjempe opplevelse!! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Du får sett alt fra Spitfire til seefury og mange fler..! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Flyr dem med veteran fly når det er fint vær?

Så et program på discovery fra hendon, så jeg lurer på om dem gjør det der å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitfire`n må da finnes på et av de norske musèene?

Når det gjelder SR-71 har jeg sett denne to ganger selv, på "Museum of Flight" i Seattle (like ved Boeing Field) og

"Intrepid Sea-Air-Space Museum" i New York. Her har de stilt opp masse eldre fly på og under dekket på et svært hangarskip som heter "Intrepid" Se http://www.intrepidmuseum.org/ for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Øyvind Naas:

Flyr dem med veteran fly når det er fint vær?

Så et program på discovery fra hendon, så jeg lurer på om dem gjør det der å.

Hvis du går inn på nettsidene til Doxford airfield så kan du se programmet over flyging. Etter som jeg fikk vite da jeg var der, var det at de fløy ganske mange ganger i uka. Dette kom litt ann på vær osv. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Om du vil se SR-71 og kommer deg til USA, kan du besøke Tucson i Arizona og gå på Pima Air and Space Museum. Der har de mange historiske og spennende fly. Skal du se mer kan du reise 5 min og se på en av USA's største? flykirkegård, som ligger på Davis Montham Airforce Bace i Tucson. En opplevelse [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] har selv vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Steffen Andre Hustveit:

Her er linken:
[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Besøkte også museumet i Hendon. Annbefales!

Nå hakke jeg peiling på hvor Duxford ligger.

Fant ikke noen opplysninger på hjemmesiden.

Men, er det langt fra London? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duxford er ca 1 time med bil fra London rett nordover på motorveien(M11?), ligger klint inntil motorveien like før Cambridge. Det er gjerne flyging hver dag med veteranfly, testflyging og privatflyging.

Hendon Aerodrome er nedlagt så der kan ikke flyene komme opp. Men det er et fint museum det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sett SR-71 i lufta èn gang, det var når jeg avtjente verneplikten i Luftforsvaret i 1986.

Under et opphold på Ørland Flystasjon, observerte vi SR-71 Blackbird. Den landet ikke, passerte bare lavt over stripa

og fortsatte nordover. Dette kalles vel fly-by eller low-pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...