Gå til innhold

Problemer med tilkobling til TV


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har koblet TV`en til pc`en sånn at jeg kan site framfor tv`en og fly, men på tv`en ble det bare sort - hvitt.

Noen som vet hva dette skyldes?

Skjermkortet er et ATI rage 128 xpert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOT????

Går det an a bruke data skjermen og tv`n som en stor skjerm?? jeg har nemlig tv på rommet og det hadde vært kult å koble den til dataen da kunne jeg jo se Captains vinkel og F.O vinkel hvis dere skjønner hva jeg mener [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Hvis det går ann please gi meg da en kort brief på hva jeg trenger og hvordan tilkoblinger etc.

På forhånd takk [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due:

WOT????

Går det an a bruke data skjermen og tv`n som en stor skjerm?? jeg har nemlig tv på rommet og det hadde vært kult å koble den til dataen da kunne jeg jo se Captains vinkel og F.O vinkel hvis dere skjønner hva jeg mener [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Hvis det går ann please gi meg da en kort brief på hva jeg trenger og hvordan tilkoblinger etc.

På forhånd takk [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Vel, stort kan man ikke si, høyeste oppløsning blir 800x600, er ikke noe å satse på, meget dårlig kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Julian Barratt-Due:

Men det høres kult ut plz versåsnill og si meg hvordan jeg kan tilkoble dette

Du får det samme bildet på TV som du har på skjermen. Skal du ha eget bilde på TV-skjermen må du ha to skjermkort.

Sånn genrelt, for å koble opp PC-skjermen på TV bør du sjekke dokumentasjonen på skjermkortet. Ikke alle kort har muligheten og du trenger også en egen kabel fra skjermkort til TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tore Sætre:

Du får det samme bildet på TV som du har på skjermen. Skal du ha eget bilde på TV-skjermen må du ha to skjermkort.


Det går nå ann å ha både TV og pc skjerm på samtidig hos meg ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer...

Jeg har ved flere annledninger koblet til to skjermer extra når jeg flyr FS. Ikke pga. view ut flyet, men helst på grunn av å kunne ha "kontroll" på alle panelene f.eks Dreamfleets 737. Problemet med dette er at når jeg kjører fullscreen "forsvinner" de to andre skjermene i sort så valget er å kjøre alt i "window". Et annet problem oxo er at alle disse vinduene stjeler masse cpu, slik at framerate'n går betraktelig ned.

Det finnes skjermkort hvor du kan "dele" en skjerm opp i flere "skjermer", men det enkleste er jo å bruke win98 eller nyere og installere et par-tre "vanlige" kort til. Mener å huske at windows kjører intil 9 skjermer på en gang. hvis du har PCI-plasser nok dah :-)

/glenn

LNBDY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...