Tommy Hansen Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Dere som er erfarne Flightsim video"producers" her. Frapsfiler blir jo fort veldig store. Noen tips for å komprimere de? Et bra freewareprogram for redigering? Funker Windows Movie Maker godt nok? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Du får ikke komprimert mens du jobber med filene - og om du har behov for det, vil kvaliteten forringes for hver gang du komprimerer. Kvaliteten av en AVI med FRAPS codec er så godt som lossless, fordi det vil kreve for mye maskinkraft å både drive spill/simulator OG komprimere til spisbare filer. Windows Moviemaker fungerer til sitt formål - men ikke forvent vidundermuligheter utover helt enkle klipp-og-lim verktøy. Siter
Tommy Hansen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 Okey. Jeg har i og for seg ikke kommet i gang helt enda,men hva med komprimering av den ferdige fila? Har for meg at selv å zippe den opp med WinRar/Zip så blir det fort en stor fil å laste ned? Du har ikke et bedre verktøy enn movie maker å anbafale da? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Komprimert WMV fra moviemaker kan du selv bestemme hvor stor den skal bli, så tilpasser programmet bitrate og oppløsning etter dette. For mer avanserte muligheter med klipp, farger og organisering av kildefiler kan du bruke omtrent alt annet - men dette koster fort noen tusinger. Premiere og Vegas vet jeg er store på video, både for amatører og mer avanserte - men hvordan disse fungerer i praksis har jeg ingen anelse om da jeg jobber med video på Mac. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.