Kurt Roger Paulsen Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Er det noen som kan gi meg en enkel forklaring på hva jeg må gjøre for å fly online? Hvilke sider som er bra, og hvordan det hele fungerer? *håpefull ny nettflyger* Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 En bra side hvor du kan fly online med andre piloter fra hele verden er www.zone.com/flightsim2002 . De fleste som flyr online bruker IP adresser og Roger Wilco (et program som gjør det mulig å snakke med hverandre) Lastes ned fra www.rogerwilco.com . Får å spille online velger du "Flights" i fs2002 ->Multiplayer->Join(for å joine en game)/Host(for å hoste en game)->HOST klarer du selv, du finner din egen IP adresse ved å hoste en game å senere gå Flights->Multiplayer->Host options, der skal IP adressen være øvers i høyre hjørne.. ser noe slik ut 142.534.233.645 JOIN: Da setter du inn den IP adressen den andre spilleren har (hosten) som i dette tilffellet er 142.534.233.645 Du skjønner det etter hvert! Lykke til med online flygingen! MVH Ivar Siter
Kurt Roger Paulsen Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Skrevet 5. januar 2002 Hei igjen! Takk for raskt svar - men jeg har FS2000, er det noen forskjell? Det virker sånn.. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Jeg tengte du hadde fs2000.. Da skulle du egentli ikke poste denne hær.. Da skulle den ha blitt postet i fs2000 mappen, husk det til neste gang da! Det er akkurat det samme.. MVH Ivar --------- Fly for life Siter
Kurt Roger Paulsen Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Skrevet 5. januar 2002 Hei Ivar! Skulle postet den til fs2000 skrev du. Kaffekroken er jo en åpen post om alt. OK! Hvor er posten for oss amatører da? Har flydd et år, men online er helt nytt. Litt for ivrig kanskje, takker for svaret du først ga meg. Har vært inne på kanaler med flyginger i kveld, men der kan man ikke gi så mye råd, de vil fly, og det vil jeg også. Skjønner bare ikke innføringen og det om å bli enig om takeoff. Andre med gode råd? Takk for rådene igjen Ivar. Hilsen Kurtis. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Visst du skal begynne å fly online vil jeg råde deg til å begynne å bruke et tilleggsprogram som heter SquawkBox (SB) til FS. Da kan du få online ATC (Air Traffic Controll). De som er ATC er virkelige mennesker som sitter foran sin egen data maskin og bruker et program som heter ProController (PC). Når kontrollererene bruker PC kan de se flyene som er online via SB, og så gi dem kontrollering. Håper du skjønte noe av det, for det er veldig gøy. Anbefaler deg sterkt å se nærmere på www.vaccn.orgsine sider, spesielt det som står under 'training', her kan du trykke på det norske flagget og så lese. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.