Gå til innhold

"Full utrykning til Wood-Lake" -JAS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Her kommer en historie om cargo selskapet oppe i Alaska, Juneau air service.

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Det har vert noen dager fri nå.. Men i dag ringte telefonen hos Juneau Airservice, det var en av de ansatte ved Wood Lake, han lurte på om vi kunne komme raskest mulig på grunn av noen instrumenter de måtte ha sendt nedover til Juneau. Tok mobilen i hånd og ringte Petter som var oppe i Haines etter en cargo tur igår ;)

 

"De trenger to fly opp til Wood Lake, kommer du?"

 

Etter noen timer stod begge klar på Wood Lake og fikk lastet ombord de t vi skulle ha med oss til Juneau. Akkurat startet opp.

9b31d718.jpg

 

Vi forlater Wood Lake for denne gang, godt vitende om at det er nok ikke den siste.

07142df2.jpg

 

ccecc807.jpg

 

Etter 3 min var vi på cruise høyden som var 3.500 ft... Stort sett :)

b4ca1612.jpg

 

Fikk vite over radioen at Petter hadde en del problemer med Maulen, som forøvrig er det eldste flyet JAS innehar, han fikk verken stilt trim eller flaps. Så han ble derav også hengende litt etter..

89098f20.jpg

 

Vi passerer Gustavus på (PAGS) på veien.

9c2499ab.jpg

 

Cruiser på rundt 140 kts IAS, Petter har også tatt innpå på veien.

086345ec.jpg

 

Passerer de siste fjellene på veien og begynner descent mot Juneau.

05210ca2.jpg

 

Er flott natur på denne turen.

5f8b1f8e.jpg

 

Petter valgte og lande først, flapsen løsnet vel litt når han nådde 180 kts. :crazy: Han lagde i alle fall bra med turbulens for min del :crazy:

8d3fc433.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimter isbreen som ligger ovenfor Juneau.

474f440a.jpg

 

Established på final.

4a51f34e.jpg

 

Petter er nede litt før meg.

4addbf4c.jpg

 

7c955f14.jpg

 

Vi takser mot hangaren vår.

d291d71c.jpg

 

Passerer det flotte tårnet på Juneau :grin:

0bed22de.jpg

 

Etter en flott tur i fantastisk Alaska vër, er vi parkert på Juneau.

ffdd7334.jpg

 

8d3d34f2.jpg

 

ba812018.jpg

 

De var i alle fall dyktige å sikre lasten oppe i Wood Lake, for vi måtte finne kniv å kutte båndene, de var knytt så godt fast. :grin:

ba812018.jpg

 

________________________________________________________________________________________________________________

 

Dett var dett, bare å ringe dersom du trenger hjelp med cargo der oppe i Alaska :D Bildene er stortsett uredigerte, foruten motion blur på noen og rammene... :)

 

Kommenter gjerne..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie... gleder meg alltid når jeg ser at JAS (og andre BUSH-repotasjer) kommer opp på Screenshots forumet.

 

Hva slags utdannelse trenger man får å bli BUSH-flyver (Cargo og Passasjer). Er det det samme som du må ha for å fly feks Norwegian eller SAS?

 

For å fly bushflygning og kreve pengar for det treng du Single Engine Commercial. Sjøflyutsjekk og High Performance hjelper jo godt på. Og så kan det vere greit med halehjulsutsjekk også.

 

Men det er stort sett alt du treng.

 

Flotte bilete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...