Gå til innhold

Ta opp FS direkte fra skjermkort, er det mulig?


Christian Paulsen

Anbefalte innlegg

Har såvidt sett det bli nevnt her ved noen anledninger, men har sett lite konkret, eller erfaringer med dette.

 

Jeg er altså i den heldig situasjonen at jeg har diverse brukbart spesifiserte datamaskiner, så har lekt med tanken på å bruke VIVO (Video In Video Out) på skjermkortet for å ta opp feks FSX uten tap av kvalitet og ytelse.

 

Men har faktisk aldri brukt video in på noe kort, så vet egentlig ikke hvordan man gjør dette i praksis. Derfor lurer jeg på et par ting, og vil i tillegg gjerne høre om noen har erfaring med liknende.

 

1. Hvordan tar man enklest/best opp Video In signalet?

(har både Nvidia og ATI hvis det ene er lettere/bedre enn det andre)

 

2. Akkurat hva er det som kommer ut av Video Ut?

(Bruker altså flere skjermer, så lurer på om det mulig å få hele bildet, eller om det må kjøres klonemodus)

 

Hvis noen har noen tanker, ideer, eller erfaringer rundt dette, kom gjerne med dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fullt mulig. Vet at Geir Ove Finstad gjorde dette på en video han la ut her.

Tror søkefunksjonen på forumet har tatt helt kvelden, så jeg fant det ikke igjen. Finner faktisk ikke en eneste post med dagens søkefunksjon.

Syns han hadde vanvittig bra FPS på denne videoen, og han forklarte at det skyltes en video-tap eller noe i den duren.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Geir, da vet jeg i alle fall det.

Tanken er nettopp at man skal opprettholde kvaliteten, både fordi FS maskinen slipper å bruke resurser på å ta opp/skrive til disk, og man slipper begrensninger i kvalitet eller fps.

 

Men da håper jeg andre har noe mer rundt dette. Søkte litt jeg også før jeg spurte, men fant ikke helt hva jeg jakter på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei hei.

 

Dette kan gjøres på flere måter, enten ved og konvertere VGA til YC eller komponent video, dette via YC utgangen på skjermkortet ditt, da kan du få max 800x600 punkter(lookalike kvalitet), dette er ca S-HVS eller YC Kvalitet, eller via en komposit video out kabel, men YC kabel, dvs avskilt croma og luminans gir minst signal tap. Det som kan lønne seg er og benytte strømm fra samme kilde, for og redusere det som vi kaller brumm, dvs jordings feil eller forskjeller. Det finnes også RGB til VGA Konvertere, men disse er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...