Gå til innhold

"Is i motoren" årsak til BAs Boeing 777 havari...


Christian Paulsen

Anbefalte innlegg

DinSide.no skriver dette i dag om G-YMMM.

Et British Airways-fly på vei inn fra Beijing krasjlandet på Heathrow i januar. Heldigvis ble ingen av de 152 personene ombord alvorlig skadet.

 

I flere måneder har etterforskere jobbet med å finne ut hva som var årsaken til krasjlandingen. Konklusjonen som kom åtte måneder senere overrasket alle: is blokkerte drivstofftilførselen til motorene.

 

Resten av historien finner du her www.dinside.no/

 

Betyr dette at den offisielle rapporten nå er ferdig tro?

Har lest en foreløpig rapport på denne saken for noen mnd siden, men har ikke fått meg meg noe nytt siden det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, takk for det Michael. Den er jo nyere enn det jeg har sett. Det virker jo litt spesielt dette her, og det er tydeligvis fler enn meg som lærer noe nytt hver dag.

 

Utrolig hell i uhell at det gikk så bra i alle fall, og virker jo som copiloten gjorde en fabelaktig god jobb med å få gåsa inn på gresset i det minste. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...