Gå til innhold

Navn på flyplass på vestlandet


MB

Anbefalte innlegg

I sommer kjørte vi bil fra Geiranger til Bergen. Turen gikk med ferge fra Geiranger til Hellesylt og et par andre fergestrekninger blant annet fra Lavik til Oppedal. Et eller annet sted på denne strekningen mellom Geiranger og Bergen lå det en flyplass som jeg ikke husker navnet på. Veien gikk ned en bakke og terskelen på flyplassen så da ut til å være rett ved siden av vegen opp en liten skråning. Aproach lysene var synlige fra veien. Er det noen som skjønner hvilken flyplass jeg prøver å beskrive, og som kan fortelle meg navnet på den?

 

Mvh

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan det være Ørsta/Volda lufthavn Hovden du tenker på? Flyplassen ligger ved siden av riksveien. Ved ene baneenden går det en vei oppover en liten bakke.

 

Om dere kjørte via Sæbø etter Hellesylt, så har dere kjørt forbi denne flyplassen. Fulgte dere derimot riksvei 60 mot Nordfjordeid, så kjører dere forbi Sandane flyplass etter en kort ferjetur. Etter det jeg husker, så ser du innflyvningslys fra riksveien, men ikke selve flyplassen, da flyplassen ligger en del høyere oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan det være Ørsta/Volda lufthavn Hovden du tenker på? Flyplassen ligger ved siden av riksveien. Ved ene baneenden går det en vei oppover en liten bakke.

 

Om dere kjørte via Sæbø etter Hellesylt' date=' så har dere kjørt forbi denne flyplassen. Fulgte dere derimot riksvei 60 mot Nordfjordeid, så kjører dere forbi Sandane flyplass etter en kort ferjetur. Etter det jeg husker, så ser du innflyvningslys fra riksveien, men ikke selve flyplassen, da flyplassen ligger en del høyere oppe. [/quote']

Hovden når man kjører Geiranger - Bergen? Nei, da tror jeg han må ha tatt en alvorlig bomtur.

 

Man kjører jo som regel Geiranger - Stryn - Olden og inn til Byrkjelo, før man kjører E39 nedover mot Bergen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...