Gå til innhold

Rekognosering med Varulven

Anbefalte innlegg

Etter ordre fra kamerat president, fikk jeg i oppdrag å ta en liten rekognoseringstur over fjellene sør for hovedstaden i Georgia etter evt terrorister. Fant ingen i dag, så det bars tilbake til vodka og bursdagsfest for generalen.

Oppstart.

parkeringkd5.jpg

Grunnet en nyutdannet flygeleder ble jeg tvunget å taxe bort til runway. Han ble forbannet når jeg taxet i 70km/t.

taxibr5.jpg

Så var vi i lufta.

liftoffcu0.jpg

Landet bygger tydeligvis økonomien på jordbruk.

jordbrukslandpk3.jpg

Og mot fjellene bars det. Gikk ganske fort. Fuglen gjør jo 200 knop level flight.

motfjellenenz4.jpg

Akrobatiske ferdigheter må finpusses, så tok like greit en loop blant fjellpassene.

loopvt3.jpg

Kamuflasjen fungerer fint.

kamuflasjegw4.jpg

Ble kalt tilbake, og den dumme flygelederen ville jeg skulle ta full approach. Han ble ikke med på bursdagsfesten.

approachew7.jpg

Siste shutdownsjekk.

shutdownbn1.jpg

Den gamle varulven Kamov Ka50 er en drøm å fly. Med rett throttle flyr det nesten seg selv, og det er ikke noe problem å tilbakelegge store avstander. Det klatrer utrolig fort. Loop, roll og andre akrobatiske tilbøyeligheter går ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder og story Paul-André. :)

Men generelt syns jeg det er blitt skikkelig vanskelig å se på bildene nå etter fotodelen ble endret for noen dager siden. Med formatet jeg bruker (1280x800) forsvinner den saken man scroller horisontalt med på de aller fleste bildene nå helt bort og det er store hvite felt over/under bildene. Jeg må derfor først sitte å scrolle vertikalt opp og ned for hvert bilde før jeg scroller horisontalt. Litt tungvindt syns jeg.

Ser forresten at det har endret seg til "normalt" (lik i gode gamle dager :-) og fint nå før jeg poster svaret. Kanskje er det bare en foreløpig og forbigående teknisk feil dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...