Gå til innhold

Ulykkesoversikt


Elias Lundereng

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg hjelper pappa for tiden med å finne informasjon om Southern Airways flight 242 til en kommende artikkel i ViMenn. Ettersom hans sønn er så flyinteressert har han spurt meg om hjelp. Jeg har funnet en del informasjon om selve ulykken, men han trenger også en oversikt over store ulykker de siste ti årene. Har googlet meg litt frem og tilbake, uten hell. Lurte derfor på om noen av dere muligens vet om en slik infoside?

 

Takker for alle bidrag

Elias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje fått det med deg, men vil bare nevne at denne ulykken også er tatt opp i serien Mayday/ACI, under navnet "Southern Storm". Du finner de bla på youtube feks her ACI Southern Storm part 1/5

 

Jeg leser en del NTSB rapporter, og de ulykker jeg både har lest og sett Mayday episoden for (har ikke lest flight 242), har hendelsesforløpet vært forbausende riktig gjengitt. Men klart, NTSB rapporter er vesentlig mer detaljert, og dramatiserer ikke rundt passasjerene, eller deres familie...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Elias. Er mulig du finner den i noe bedre kvalitet enn den jeg linket til også altså, jeg vet det er fler versjoner av den på youtube, og andre steder.

 

Kan meget vel hende du har rett i at den enda ikke har blitt sendt i Norge. Jeg har sett alle episodene som er laget (5 sesonger så langt), men er vel også mer enn gjennomsnittet interessert i sånt...

Vet ikke hvordan det er med Discovery, men svensk TV4, som jo mange i Norge ser, sendte Mayday frem til sommeren. Siste episode der var om det Helios 737 flyet der alle sov/besvimte og som dermed styrtet i Hellas. Det er siste episode i sesong 4, mens den du snakker om er episode 3 i sesong 5.

 

Det jeg prøver å si er at dersom din far gir ut dette i løpet av noen uker vil det neppe ha rukket å bli vist på TV4 (hvis de nå begynner med siste sesong i høst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...