Gå til innhold

Et fly har styrtet i østerrike


Glenn Eirik Hansen

Anbefalte innlegg

For min del trenger du ikke si noe mere.

Så den posten i går og reagerte på den. Men orka ikke å si noe om den da. Tenkte den ville gå inn i historien som en post som ble glemt.

Må jo si meg enig med ditt(simen) innlegg at det var en dum uttalelse, men jeg tror den som skrev det ser det han også når han får litt tid på seg. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 oktober ble det inngått en avtale mellom Sveits og Tyskland ang. bruk av tysk luftrom under innflyving til Zürich.

Denne medfører at etter kl.22 på kvelden, må innkommende fly til Zürich-Kloten flyplassen lande fra øst for å lande på runway 28, og fra den retningen har man ikke ILS å hjelpe seg med.

Det var snø og dårlig sikt da ulykken skjedde.

I aftenposten i dag leser jeg følgende:

"Innflygingen blir vanligvis brukt på kveldstid av fly fra Tyskland. Den mangler imidlertid landingsinstrumenter som finnes på de to andre rullebanene og som blant annet gir informasjon om høyde. Innflygingen er bare brukt i noen uker for å hindre at beboere i området blir plaget av flystøy.

- Å lande der på kvelden i dårlig vær er som å styre en bil med bare håndbrekket, sier piloten Bruno Dobler."

 

Mer detaljer om dette finnes her.

[ 26-11-2001: Endret av: Arne Nygård ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...