Paulo Fernandes Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har hatt Activesky en god stund nå og ofte funker vatsim-været fint. Har huket av for "Use vatsim online weather i Activesky, men noen ganger vil den ikke funke. Se her på forskjellen på de to METARene i dag. Er ganske frustrerende at de to ikke blir like uansett hva jeg prøver å huke av! Er det noe jeg har glemt? Eller er det Activesky som ikke klarer å hente vatsim-været? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Hvordan vært som blir lastet ned kommer an på hvilken server den kommer ifra, noen VATSIM servere er raskere til å laste ned været enn andre. I dette tilfellet ser jeg at tidspunktet er tilnærmet det samme, men det er fortsatt mulig at det foreligger en forsinkelse i systemet. Legg merke til at VATSIM sitt vær er fra 2140Z, men ActiveSky har 2110Z, altså 30 min tidligere! Hos meg er det også avvik når jeg er ute å flyr da jeg benytter ActiveSky, men har ennå ikke opplevd at forskjellene er så store at jeg har merket det. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Skrevet 28. juni 2008 OK, får bare tåle litt forskjell da. Litt kjipt om det står -RA i squawkbox også regner det ikke i FS, menmen. Takk for svar Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Har du noen gang hatt regn? Husk også at du må disable VATSIM weather i SB. Siter
Tommy Hansen Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Har erfart det samme. Om det er Active Sky som ikke klarer og oppdatere Vatsimværet i sanntid ,eller om det er Vatsimværet som ikke klarer å oppdatere real i sanntid skal være meg uvisst. Så er det også det skrive inn i options for hvor ofte du vil at AS oppdaterer seg som kan spille inn også. På 10 min kan jo fort vinden endre seg vet du. :crazy: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Vatsim er endel seinere med og oppdatere været,enn ASV6.Har opplevd dette mange ganger,og huka av for real weather download fra asv6,enn vatsim. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.