Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt Activesky en god stund nå og ofte funker vatsim-været fint. Har huket av for "Use vatsim online weather i Activesky, men noen ganger vil den ikke funke. Se her på forskjellen på de to METARene i dag. Er ganske frustrerende at de to ikke blir like uansett hva jeg prøver å huke av!

ToforskjelligeMETARer.jpg

Er det noe jeg har glemt? Eller er det Activesky som ikke klarer å hente vatsim-været?

Skrevet

Hvordan vært som blir lastet ned kommer an på hvilken server den kommer ifra, noen VATSIM servere er raskere til å laste ned været enn andre. I dette tilfellet ser jeg at tidspunktet er tilnærmet det samme, men det er fortsatt mulig at det foreligger en forsinkelse i systemet. Legg merke til at VATSIM sitt vær er fra 2140Z, men ActiveSky har 2110Z, altså 30 min tidligere!

Hos meg er det også avvik når jeg er ute å flyr da jeg benytter ActiveSky, men har ennå ikke opplevd at forskjellene er så store at jeg har merket det.

Skrevet

Har erfart det samme. Om det er Active Sky som ikke klarer og oppdatere Vatsimværet i sanntid ,eller om det er Vatsimværet som ikke klarer å oppdatere real i sanntid skal være meg uvisst.

Så er det også det skrive inn i options for hvor ofte du vil at AS oppdaterer seg som kan spille inn også. På 10 min kan jo fort vinden endre seg vet du. :crazy:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...