Gå til innhold

Nøkker som faen


Jim Grav

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har for lite RAM siden fs2000 med norway2000 og norske flyplasser nøkker som bar H.....

 

Lurer også på om noen vet hvor jeg kan laste ned oppdate på Nvidia Riva TNT2 64 Pro?? og eventuelt vilken driver jeg må laste ned?

kjører med 320 RAM og win 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt en 512 rams brikke fra komplett når den ankommmer pc'en min er jeg oppe i 768mb ram [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

resten av pc'en min består av VIA K7turbo AMD 1.33 GF2 gts og en Western 40 GB HD.

det skal bli saker når jeg får mer ram, Det trengs når du kjører Win XP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil gjerne gi mitt bidrag til emnet.

Jeg har 320 Mb Ram og kjøre med grafikkoet: Elsa Gladiac 511 TV-Out med 64 Mb SDRAM og prosessoren min er på 550 Mh. Den hakker også med Norway 2000 i FS 2000. Håper dette bedre sig i FS 2002. Fortsetter hakking som fa.. også på FS 2002 så kan jeg godt værer for uten Norway 2000.

Har ofte luret på hvordan en overklokker sin maskine, kanskje noen av dere kan hjælpe ?

Det kan jo ikke være korrekt at vi skal skifte maskiner anden hvert år når der kommer nye versjoner av FS [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] .

Ha forsat en fin dag [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivere til Nvidia kort finner du her: Nvidia

Finn deretter drivere til ditt operativsystem og kort.

Men FS 2000 med Norway 2000 og flyplasser sluker krefter av maskinen. Men det er alltid smart å ha masse ram i pc'n.

FS 2000, med mengder av tilleggs-flyplasser, mesh og annet installert, krever mye av maskinen, og tror ikke det er mange som ikke opplever at det hakker litt av og til.

Jeg har en AMD Athlon 1,33 Ghz klokket til 1,5 Ghz, Geforce 3 skjermkort og 512 Mb DDR ram, der cpu'en er TEC-vannavkjølt, og FS 2000 går ikke alltid helt flytende her heller...

[ 31-10-2001: Endret av: Svein Olsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stig Foshaug:

Svein Olsen:

Jeg tror du må ha ett eller annet problem med PCen din, eller så kjører du FS2002 i veeeldig høy oppløsning eller noe.. Du har så kraftig maskin som det omtrent er mulig å lage, og folk her forteller at de kjører FS2002 på PIII 450... Må være noe som er veldig galt.

Vennlig hilsen

Stig

Har ikke noen problemer med maskinen jeg..?

Har ikke FS 2002, sier at FS 2000 kan hakke enkelte ganger. Så der har du nok misforstått. Når det gjelder referansedrivere fra Nvidia, så er det klart at man ikke skal benytte disse på et kort uten chipsett fra disse. Har ingen problemer med disse, og merker en brukbar ytelsesøkning med disse innlagt. Men det er på min maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein:

Ja, du sa FS2000 ja.. Min feil.. Synes likevel det er ganske utrolig at et "gammelt" program som FS2000 får PCen din til å slakke..

Jeg vet godt at NVIDIA Detonator-drivere kun skal brukes med kort med NVIDIA chipset. Jeg har GeForce 2 Pro 64DDR, som jo som kjent er NVIDIA. Problemet er at det ser ut til at det kan være ulikheter mellom kort med samme chipset. Hvis den funker er det jo greit, men jeg vil anbefale originale drivere fra produsenten av selve kortet..

Jeg fikk stooore problemer med denne driveren i CFS2, og det retta seg da jeg bytta til ASUS-driver.. Det er ikke så kult når vinge-tanker blit hvite firkanter sett gjennom propellen, eller når hele PCen låser når man ser visse fly på veldig nært hold.. På et CFS2-forum anbefaler de faktisk folk å IKKE installere Detonator-driveren, da det er ganske mange problemer med den.. Hardware T&L skaper problemer på min PC i alle fall..

Stig

[ 01-11-2001: Endret av: Stig Foshaug ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slakker ikke akkurat så mye, kun ved innlasting av scenery ved oppstart i områder som har mye bygninger, og dynamikk, o.l. Ellers går det som olja lyn...

Men det er da kun FS 2000 som klarer å få PC'n til å jobbe litt ekstra, har ingen dropp i framerate i andre spill :-))

Akkurat nå så har jeg faktisk ikke engang FS 2000 installert lenger, etter nyformatering, venter heller på FS 2002. CFS ga meg heller ingen problemer med referasedriverne, HW T&L fungerer bra. Det eneste spillet som er innstallert her nå er Operation Flashpoint, kan anbelfales, det er rått, særlig med multiplayer på nettet.

Dette ble off-topic, men kunne bare ikke dy meg å reklamere for OFP !!

Det hadde kanskje vært noe for "kranglefanter" her på forumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

OK, nå ble jeg roligere... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Den PCen burde gå bra.. Har en AMD 1,4GHz med Geforce 2 Pro som jeg også forventer skal levere ganske bra i FS2002. Har skrevet etpar andre poster i dette forumet også for å be folk tenke seg om med NVIDIA-driverne. Min PC ØKTE faktisk 3d-ytelsen i følge WinTune etter at jeg byttet tilbake til ASUS-driver, samt at alle problemer er borte.. Rart.

Operation Flashpoint er muligens et av de beste spillene jeg noen gang har spilt! Har kjørt igjennom hele "krigen", og er utrolig imponert.. Dette var Off-topic ja...

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville ikke anbefale å bruke NVIDIAs drivere med mindre du har et NVIDIA-kort.. De utgir såkalte referanse drivere for alle kort med NVIDIA-chipset.. På mitt ASUS Geforce 2 Pro skjermkort funker ikke NVIDIA-driverne helt godt.. PCen låser seg når visse 3D-funksjoner er slått på osv. Jeg byttet tilbake til de nyeste ASUS-driverne, og alt ble meget bedre! Ifølge et benchmark-program ble til og med ytelsen bedre! Rådet mitt er derfor: bruk drivere fra skjermkort-produsenten din, og ikke fra NVIDIA...

Svein Olsen:

Jeg tror du må ha ett eller annet problem med PCen din, eller så kjører du FS2002 i veeeldig høy oppløsning eller noe.. Du har så kraftig maskin som det omtrent er mulig å lage, og folk her forteller at de kjører FS2002 på PIII 450... Må være noe som er veldig galt.

Vennlig hilsen

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...