Gå til innhold

Hvor leste jeg dette?


Espen Søderstrøm

Anbefalte innlegg

Jeg har lest et sted at det finnes et program/driver til GeForce1/2/3 kort som øker hastigheten med 50%.

Men husker ikke hvor.. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Noen vennlige sjeler der ute som hadde giddet å gi meg en link eller noe? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Mulig du tenker på Detonator XP driverne som ble sluppet for ca. en måned siden..

Disse hadde en ny kjernemodul, + endel annet snacks, som på GeForce 2 PRO, og GeForce 3 - kortene ga en ytelsesøkning på inntil 50% i enkelte spill. (OpenGL hovedsaklig.)

Ellers så finnes det mange verktøy på nettet for å justere skjulte innstillinger, noe som kan gi både bedre ytelse, samt finere grafikk..

Ett slikt er NvMax som er meget bra + har intuitivt grensesnitt.

Håper dette var til hjelp.

God helg!

Mvh,

Kay-Thomas.

[ 27-10-2001: Endret av: Kay-Thomas Olafsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Espen..

Tja.. Intuitivt.. Kan vel kanskje diskuteres, men i forhold til mange andre programmer i den sjangeren vil jeg påstå det.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Om ting går "istykker" ...

Kommer ann på mange ting, men hovedsaklig temperatur.

Bruk fornuften, så går det nok bra. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det viktigste er å passe på å ha god luftgjennomstrømming gjennom maskinen, passe på at alle deksler er satt riktig på, monter "blind-deksler" hvor man ikke har utvidelseskort, og lignende.

Mange hovedkort har en oversikt i BIOS hvor man kan se temperatur på hovedkort, cpu + strømstyrker og slikt..

Cpu temperaturen bør ikke ligge over 50grader, og hovedkortet bør holde seg under 70 grader.

Mvh,

Kay-Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...