Gå til innhold

Småflytur i de franske alper


Anbefalte innlegg

Hele pakka begynte med småsnakk en sein lørdagskveld. Jeg og Petter Tandberg skulle dra ned til de franske alper nærmere bestemt Megeve. Der skulle vi leie oss to stk. småfly av modellen Cessna R182 som faktisk var billig hos Megeve flyutleie og flyklubb. Vi startet turen på Gardermoen der vi fly med Norwegian til Innsbruck. Vi var faktisk så heldig at det var LN-NOB som fraktet oss nedover.

 

fsscr200.jpg

 

Derfra leide vi oss bil så vi kom oss til Megeve. I Megeve møtte vi en hyggelig herremann, han leide oss sine to nyeste Cessnaer av sine seks som han driver utleie med.

 

fsscr087.jpg

 

Vi forlot Megeve etter en sterk kaffe servert av denne herremannen. Den første turen gikk til LA Rosiere. Over eggen ved Megeve møtte vi et skydekke.

 

fsscr091.jpg

 

Men kom fort igjennom til godværet

 

fsscr004.jpg

 

 

fsscr016.jpg

 

fsscr017.jpg

 

Vi forlot La Rosiere etter en kort preflight.

 

fsscr018.jpg

 

Vår neste leg var da Courchevel. På tur dit bestemte vi oss for å prøve litt nærflyging.

fsscr025.jpg

 

 

fsscr114.jpg

Vel nede ble det en herlig middag på hotellet Le Pilatus. Courchevel er da forøvig et vintersportssted og snøfrie løyper va å se overalt.

 

Da var vi klare for neste leg, Meribel.

 

fsscr115.jpg

 

Oppe i luften igjen

 

fsscr040-1.jpg

 

fsscr023.jpg

 

Jeg tok da en touch and go for å få med meg landingen til Petter.

 

fsscr122.jpg

fsscr124.jpg

 

Kaffepausen der nede gjorde at det ble skumring før vi kom oss opp igjen.

Da var det retur til LA Rosiere.

 

fsscr047.jpg

fsscr133.jpg

fsscr051-1.jpg

 

På bakken fikk jeg øye på at Petters høyre dekk var punktert, så det var bare denne som ble med tilbake til Megeve

 

fsscr055-1.jpg

 

Da var vi fram i Megeve igjen, der var det da forøvrig for mørkt for å at bilder. Det var en stk. herremann som var meget bekymret for en av sine nyeste fly når det ikke var med tilbake. Petter måtte forklare den udramatiske historien. Etter en liten peptalk om hvordan dette skulle løses fikk vi se et bilde han hadde tatt da vi dro.

 

fsscr132.jpg

 

Det ble sent og vi dro fra Megeve til Innsbruck og videre hjem til det kalde nord. denne gangen var det ikke akkurat LN-NOB vi satt på hjem, men de gamle 737-300'ene har sin sjarm.

 

fsscr204-1.jpg

 

Jeg takker Petter Tandberg for en kjempetur :)

 

PS: bildene er også tatt av Petter han fortjener ros ;)

 

Kommentar ? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...