Gå til innhold

TWR trening og TWR utsjekk Onsdag 30/4

Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Jeg kommer som Finnair 554' date='eller ICEAIR373 som ATC kaller meg. :grin: :grin: [/quote']

Sorry da; den stemmen _er_ bare ICE373 for meg ;)

Hehe*terge terge*

Jeg bare tuller med dette :)

Jeg lurer på en`ting.

Hvorfor er det som regel på ENVA dere har trening?

Jeg regner med at ENGM,har andre krav til ATC.

Artig at det er litt action på "hjemmebanen" min :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å sette seg i flyet og fly litt i kveld :-)

Faktisk så er Approach online både på Værnes, og så sitter John approach på Gardermoen. Så da er det litt ATC i Norge i kveld til kl. 22 lokalt...

Håper folk vil støtte opp om TWR-utsjekken, og TWR-treningen på Værnes i kveld da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo faktisk ENVA en ganske enkel flyplass å forholde seg til. Det er ikke så veldig mange ruter ut og inn forholde seg til (SID/STAR), en aktiv rullebane (09/27), og bare ett sett med Charts/Routes (SID/STAR) for hver rullebaneretning...

Skal forsåvid forenkle det litt for meg selv når jeg skal sitte ATC på f.eks. ENBR eller ENZV ved å faktisk få samlet mest mulig relevant info på 1 ark heller enn en hel bunke med papirer som må letes gjennom for hver klarering.

Bemann ENHD og andre, mindre flyplasser når du er ferdig med treningen. Dersom det blir satt opp trening på ENVA er du nesten garrantert trafikk. Om du setter opp trening på f.eks. ENHD (eller ENAT, ENDU, ENNA, ENAN, ENKR, eller for å være ekstrem; ENMH) er det slettest ikke sikkert at du vil få en god trafikkmengde for trening...

Om du vet om en metode for å trekke trafikk til mindre flyplasser, så rop ut! Det er bare under mitt siste forsøk på ENAT Iron Mic at jeg har hatt en passelig dugende trafikkmengde på en mindre flyplass, men langt ifra nok til at jeg ville finne på å anbefale ENAT for TWR-trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Om du setter opp trening på f.eks. ENHD (eller ENAT' date=' ENDU, ENNA, ENAN, ENKR, eller for å være ekstrem; ENMH) er det slettest ikke sikkert at du vil få en god trafikkmengde for trening...

Om du vet om en metode for å trekke trafikk til mindre flyplasser, så rop ut! Det er bare under mitt siste forsøk på ENAT Iron Mic at jeg har hatt en passelig dugende trafikkmengde på en mindre flyplass, men langt ifra nok til at jeg ville finne på å anbefale ENAT for TWR-trening... [/quote']

Hei Gunnar,

Jeg skreiv det som en spøk, av den patriotiske typen (siden jeg er fra Karmøy...). Jeg mener selvfølgelig virkelig ikke at ENHD er egnet til trening med dagens trafikkgrunnlag på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, Tore, tok nok litt tenning der, ja...

Med tiden er jeg bare blitt så møkk lei av folk som klager på at "bare ENGM har ATC dekning", men som ikke kommer når ATC setter seg i utkanten. Mulig derfor jeg tar slik tenning når temaet kommer opp... :blush:

Forøvrig flott å høre at vi får flere ATC nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen
Grattis med Twr rating Erik' date=' og velkommen i "klubben" :)

Håper trafikken tar seg opp på Vatsim snart, for det begynner å bli kjedelig å sitte atc med maks 2-3 fly på 2-3 timer... [/quote']

si i fra når det er ATC, for vær gang jeg flyr så er det ingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg kommer til å sitte mye i helgen.

Da blir det mye ATC på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si i fra når det er ATC' date=' for vær gang jeg flyr så er det ingen ;) [/quote'] Prøv å følge litt jevnlig med på Servinfo, der er det oppdatert info om fly og kontrollere på VATSIM, med max noen minutter delay. Du kan også se på Vaccsca sin forsideside, den er det dog litt mer delay på.

Takker så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...