Gå til innhold

F16 over Finnmark


Anbefalte innlegg

Fant en F16 som jeg hadde "test" malt for en stund siden, fyrte opp og tok en tur over ett beta foto scenery over finnmark og nord troms.

 

Over Norkyn halvøya med Tana fjorden i forgrunnen.

 

F16_00106.jpg

 

Her er vi kommet litt nærmere, Tana elven i forgrunnen.

 

F16_00107.jpg

 

Flyr langs Tana elva, deler av Varangerhalvøya skimtes i bakgrunnen.

 

F16_00117.jpg

 

Nesa er satt mot Lakselv, storparten av Varangerhalvøya sees i bakgrunnen.

 

F16_00121.jpg

 

Utsikt fra cockpit over Norkyn halvøya

 

F16_00123.jpg

 

Andre veien, mot Porsanger

 

F16_00125.jpg

 

Over Porsangerfjorden, Honningsvåg opp til høyre i bildet

 

F16_00128.jpg

 

Og motsatt vei igjen, innover Porsangerfjorden, Lakselv ligger innerst i fjorden.

 

F16_00129.jpg

 

Ett bilde fra cockpiten, ligger ett sted mellom Hammerfest og Hasvik, Altafjorden i bakgrunnen.

 

F16_00133.jpg

 

Øksfjord Jøkulen

 

F16_00137.jpg

 

Svinger innom Sørkjosen

 

F16_00145.jpg

 

Dette sceneryet ble laget kun som en test på hva som gikk an og hvordan det ville se ut, siden oppløsningen ikke er noe å skryte av. Delvis pga tid, men også kunnskap, så ble "vann masken" utelatt også....og nå har jeg klart og rote bort source files (pc'n kræsja), så prosjektet må evt. startes på nytt igjen hvis jeg noen gang får tid.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTROLIG BRA!

 

Kjempeartig å se bilder av sceneryet! Skulle ønske det ble utgitt en gang. Selv om oppløsninga kanskje må begrenses av ulike årsaker må det vel gå an å bruke dette sceneryet som et slags high alt scenery som aktiveres ved en viss høyde etc. Hadde vært kjempeartig å hatt en SLIK utsikt fra FL350 når man glir smooth over Finnmarkskysten på tur til Kirkenes.

 

Bilde tre: fjellvannet til høyre av de to øverste vannene heter Klokkavann (lille) og er kjempefint vann å fiske i på sommerene. Pleier å være der hver eneste sommer! Fikk gode sommerminner av å se på bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte det i flightshoppen til Dag ;)

 

Heh he, neida, jeg tuller bare, jeg laget det selv, mest for moro skyld for og se hva som kunne gjøres, jeg er vel ikke den eneste som har ett ønske om et foto scenery over Norge?

 

Agnor : Driver på og tester noe akkurat nå, kan jo nevne at det sceneryet som bildene er tatt fra, er på over 1GB og strekker seg fra "litt" etter Bardufoss og hele veien opp til Kirkenes.

Men 1Gb er alt for stort til og lastes opp, sitter på en utrolig slapp linje, så er nok redd jeg ville vært pangsjonist før sceneryet var ferdig opplastet ha ha ha ha

 

Men jeg sjekker mulighetene for og produsere ett "high altitude" scenery som bare vises fra en viss høyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...