Pasi Jorgensen Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Fant en F16 som jeg hadde "test" malt for en stund siden, fyrte opp og tok en tur over ett beta foto scenery over finnmark og nord troms. Over Norkyn halvøya med Tana fjorden i forgrunnen. Her er vi kommet litt nærmere, Tana elven i forgrunnen. Flyr langs Tana elva, deler av Varangerhalvøya skimtes i bakgrunnen. Nesa er satt mot Lakselv, storparten av Varangerhalvøya sees i bakgrunnen. Utsikt fra cockpit over Norkyn halvøya Andre veien, mot Porsanger Over Porsangerfjorden, Honningsvåg opp til høyre i bildet Og motsatt vei igjen, innover Porsangerfjorden, Lakselv ligger innerst i fjorden. Ett bilde fra cockpiten, ligger ett sted mellom Hammerfest og Hasvik, Altafjorden i bakgrunnen. Øksfjord Jøkulen Svinger innom Sørkjosen Dette sceneryet ble laget kun som en test på hva som gikk an og hvordan det ville se ut, siden oppløsningen ikke er noe å skryte av. Delvis pga tid, men også kunnskap, så ble "vann masken" utelatt også....og nå har jeg klart og rote bort source files (pc'n kræsja), så prosjektet må evt. startes på nytt igjen hvis jeg noen gang får tid. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 UTROLIG BRA! Kjempeartig å se bilder av sceneryet! Skulle ønske det ble utgitt en gang. Selv om oppløsninga kanskje må begrenses av ulike årsaker må det vel gå an å bruke dette sceneryet som et slags high alt scenery som aktiveres ved en viss høyde etc. Hadde vært kjempeartig å hatt en SLIK utsikt fra FL350 når man glir smooth over Finnmarkskysten på tur til Kirkenes. Bilde tre: fjellvannet til høyre av de to øverste vannene heter Klokkavann (lille) og er kjempefint vann å fiske i på sommerene. Pleier å være der hver eneste sommer! Fikk gode sommerminner av å se på bildet! Siter
Paulo Fernandes Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Fin scenery det der! Hvor fikk du tak i det? Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. april 2008 Forfatter Skrevet 24. april 2008 Hei, jeg kjøpte det i flightshoppen til Dag Heh he, neida, jeg tuller bare, jeg laget det selv, mest for moro skyld for og se hva som kunne gjøres, jeg er vel ikke den eneste som har ett ønske om et foto scenery over Norge? Agnor : Driver på og tester noe akkurat nå, kan jo nevne at det sceneryet som bildene er tatt fra, er på over 1GB og strekker seg fra "litt" etter Bardufoss og hele veien opp til Kirkenes. Men 1Gb er alt for stort til og lastes opp, sitter på en utrolig slapp linje, så er nok redd jeg ville vært pangsjonist før sceneryet var ferdig opplastet ha ha ha ha Men jeg sjekker mulighetene for og produsere ett "high altitude" scenery som bare vises fra en viss høyde. Siter
Stig Are Pettersen Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Du er ikke den eneste som drømmer om fotoscenery over Noreg. Hadde vært helt kokobahia... Siter
Stian Rolandsen Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Nå liker jeg normalt sett ikke slike photoscenery, men kan til nød være enig i at det hadde vært kult hvis det ble aktivert over en bestemt høyde Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.