Gå til innhold

"Utleige av simulator, Timepris ?"


Bjørn Arthur Kleppe

Anbefalte innlegg

Ett hypotetisk spørsmål fra meg: Med tanke på at det begynner å dukke opp en del ganske så realistiske simulatorer her til lands, så er det vel kanskje en eller annen som har lekt med tanken om å leige ut simmen sin, ser jo at Rune Karlsen har gjørt dette til et levebrød (noe som må være mange sin drømm).

Noen som har gjort seg opp noen tanker/formeniger om dette ang pris,marked etc?

BjøRn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på at det ville være greit å bygge en (f.eks) 737 til slikt formål. Men for min del tror jeg det da måtte være i tankene hele tiden under bygging, slik at man kan legge alt til rette. Ville for eksempel ikke bygget den i mitt eget hus da, men i et egnet lokale. Tror det hadde vært et visst marked for slikt, men det hadde nok vært tungrodd i starten vil jeg tippe.

 

Å begynne å leie ut det jeg har på hobbyrommet ville jeg ikke ha gjort. For det første er kvaliteten (for min del) altfor dårlig, og for det andre blir det merkelig ettersom det er hjemme hos meg sjøl.

 

Tror graden av realisme i simulatoren bør være relativt høy både i grafikk, systemer, design, materialer osv hvis man skal gjøre noe sånt. Vet forresten at det er et par karer på New Zealand som lever av slikt. Men deres 737 er også til de grader proff.

 

Kan ikke mye om dette, så jeg bare synset litt utifra egne tanker her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å leie ut simmulatoren vår på Sola når den blir ferdig. Vi fikk 3 stk prosjektorer i går og holder på å bygge eget rom til den nå. Vi satser på å få den så bra at vi kan leie den ut både ti entusiaster og ti piloter som vil ha trening. Timeprisen ha vi ikke helt bestemt ennå. Hensikten blir ikke å trø igjennom mest mulig folk i den, men heller få de som er skikkelig interesserte. Blir prisen for lav så blir det litt tivoli fenomen over det slik at alle folk leier seg en time bare for morro skyld. Den blir såpass avansert etterhvert at vanlige folk ikke har så stor glede av å fly den. Vi er jo heldige da som har fått egen plass på Sola Flymuseum slik at vi har en nøytral grunn å ha det i, sammtidig som at vi ligger midt i flymiljøet på Sola. Interessen er ganske stor allerede og vi ser for oss at det kan bli ganske stor pågang på å leie den etterhvert som den blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...