Gå til innhold

Crossing USA


Lars-Petter Meyer Bedin

Anbefalte innlegg

I morgen Har jeg tenkt og fly tvers over USA.

Hadde tenkt på to ruter,mht til hvor ATC er pålogget.

 

start lokal norsk tid kl 18.00.

alternativ rute nr en er:KEWR-KSFO.

Flight plan:ELIOT J60 DBL J80 MLF J58 OAL MOD3.

Tid 5.45 timer

kewrksfowa4.jpg

 

Rute alternativ nr 2.KLAX-KBOS.

Flight plan:LOOP4 DAG J9 MLF J107 DDY J158 ABR J70 GEP J106 GRB J38 ECK J16 ALB GDM3.

Tid ca 5.30 timer.

klaxkboszq7.jpg

 

Jeg flyr en pss 757 som vanlig.Enten som US AIRWAYS(USA555),eller United airlines(UAL555)

 

Har du lyst til og bli med?bare ta kontakt med meg på PM.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble 2 fly som skulle ta turen over.Men en incident ville det annerledes.Det ble en emergency landing i Provo UTAH.

 

Aircraft: PSS 757-200 RR rear hatch exit US Airways

Flight Date: 07 April 2008

Departure: 08h56 (15h57 GMT)

Arrival: 11h26 (17h26 GMT)

From: KLAX - Los Angeles Intl - Usa

To: KPVU

Nbr of Passengers: 177

 

Incident Report:

 

One engine developed a problem, at first only a slight loss of power was noticeable with oil temperature rising The solution in such cases can be to lower the power slightly down to the point where the oil temperature stabilizes,however this was not done resulting in complete engine failure. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing.

 

Report:

 

Flight Distance: 492 Nm Landing Speed: 145.90 kt

Time Airborne: 01h16:51 Landing Touchdown: -469.23 ft/m

Flight Time (block): 01h28:49 Landing Pitch: 6.59°

Time On Ground: 00h13:50 Landing Weight: 98114 kg

Average Speed: 384.96 kt Total Fuel Used: 6175 kg

Max. Altitude: FL 370 Fuel Not Used: 17853 kg

Climb Time: 00h18:03 Climb Fuel Used: 2958 kg

Cruise Time: 00h19:11 Cruise Fuel Used: 1004 kg

Average Cruise Speed: 528.27 kt (M0.87) Cruise fuel/hour: 3141 kg (calc)

Descent Time: 00h39:37 Descent Fuel Used: 2212 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

 

Spennende prosjekt som jeg selv har vurdert' date=' hvem vet, kanskje Norwegian Eagles finner på noe slikt!

 

Hadde blitt forbannet om du måtte forlate meg der oppe, så kanskje like grei at jeg ikke hadde mulighet for å bli med. :grin: [/quote']

 

 

Hehehe.At jeg aldri skal lære.Det er vanskelig og følge med instrumentene,fly og snakke med ATC samtidlig.Sånne snikende scenarier med engine failure,er tricky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt forbannet om du måtte forlate meg der oppe, så kanskje like grei at jeg ikke hadde mulighet for å bli med

 

Hehe,ja jeg var jo med,så jeg ble jo igjen der oppe. Men,adventureous som jeg er,gjorde jeg like godt en sving over KPVU for å se LP vel ned,deretter bestemte jeg meg for like godt å lande der jeg åsså,lækkert! Så slik kan man ende opp et sted man nok aldri hadde besøkt ellers. Jeg mener,hvor mange her har landa på KPVU liksom? :grin:

 

Overhead,mens LP er på approach.

screenshot7849rg6.jpg

 

Final rwy 13

screenshot7874xj8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...