Gå til innhold

Lofoten is going International!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Mulig noen har postet dette tidligere, men da jeg ikke fant noe i farten tok jeg en sjangs. :grin:

 

Evenes lufthavn, som her ligger badet i vintermørke, har fått mer trafikk, bl.a. av Norwegian-fly, etter at den seilte opp som Lofotens jet-hovedflyplass. Nå får den også navnet "Lofoten International Airport".

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=523253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig missvisende å gi Evenes det navnet da den ikke en gang ligger i regionen Lofoten, men tilhører Ofoten. På en annen side er Evenes eneste alternativet for Lofoten.

 

Vesterålen derimot har flyplass for den type flygninger, nemmelig Andenes. Dog er jeg usikker på hvor godt egnet terminalen på Andenes er.

 

En helt annen side ved denne saken er at ca 15km av E10 gjennom Kjeldsundet som man må kjøre for å komme til Evenes er si så dårlig forfattning at den i løpe av året kan bli grusvei om staten ikke bevilger penger til en GRUNDIG opprustning av den veibiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En helt annen side ved denne saken er at ca 15km av E10 gjennom Kjeldsundet som man må kjøre for å komme til Evenes er si så dårlig forfattning at den i løpe av året kan bli grusvei om staten ikke bevilger penger til en GRUNDIG opprustning av den veibiten."

 

Kudos! Det er det eneste jeg kan si! Håper hvertfall at dette kan føre til mer trafik til regionen... Selv om jeg egentlig burde håpe på mer trafikk til Tromsø :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...