Gå til innhold

Eurofighter Typhoon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Denne meldingen er skrevet ironisk, og er ment å være litt morsom da .. jeg er ikke spesielt flink med kampfly, og andre kan kanskje bli fornøyd med dette produktet.

 

Min bror er den typen som elsker kampfly, så han kjøper omtrent alt han ser til FSX. Jeg ble veldig overrasket i dag, da han kom opp med en addon han hadde kjøpt, og sa 'du kan jo prøve, men ellers går den i bosset'.

 

Dette var jo uvanlig, men etter å ha sett litt i manualen, så gikk jeg optimistisk i gang. flyet så spennende ut, og med launch av sidewinders etc med contrail.

 

Litt herfra:

 

Rockets, missiles and cruise missiles launch and fly away (controlled from VC cockpit)

Tanks drop (controlled from VC cockpit)

Ejection seat fires on the two-seater, removing rear pilot

Air to air refueling

 

Og der var også med en del scenery og til og med mulig å refuele i luften. Mesteparten av missions som var med foregår i Norge, sålangt så jo alt veldig bra ut.

 

Skuffelsen var derfor stor da det viste seg at mange av knappene i VC ikke virket. Ikke var det 2D panel heller. Jeg er av den typen som bare må lese litt docs og vite hva som skjer når man trykker på knappene. Så, nå kom turen til eject spaken .... :-)

 

Joda, jeg trakk i den og ble skuff fint opp. Manualen beskrev at etter eject, i passende høyde, skulle jeg utløse skjermen manuelt. (litt dumt hvis jeg er slått i svime) Joda, der var det et håndtak. men det virket ikke. Så så jeg om det var noen andre knotter ... neida ..

 

Untitled1.jpg

 

fsx2008-03-0304-33-01-61.jpg

 

fsx2008-03-0304-33-21-31.jpg

 

Der var det tomt gitt .. plutselig fikk jeg en ide, hvorfor ikke forsøke å styre stolen :-D Joda, det gikk så fint at jeg til slutt landet på Flesland, etter en ca 40 mil ..

 

I mellomtiden var det tid til litt vannsport ..

 

fsx2008-03-0304-34-59-27.jpg

 

Tøft med strobe og lys på stolen ikke sant .. lol :-)

 

Skal teste litt de missions som fulgte med imorgen,en god ting med dette, var faktisk de FSX sceneriene som fulgte med.

 

Der var 9 forskjellige slike flyplasser,Bergen, Coningsby, Laage, Rygge, RAF

Leeming, RAF Boscombe Down, Caselle, Moron and Zeltweg.

 

Ingen store addons, men bedre enn default..

 

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra! :grin: Hvordan er selve modellen? flyr den som er eurofighter bør fly? Tenkte å kanskje kjøpe den selv

 

Hei hei' date='

 

modellene er faktisk ikke så ille. Der er med forskjellige typer installasjoner, for både FS9,FSX FSX m/acc og FSX 'vanlig'. Tror at kanskje FS9 versjonen er bedre hvis der er et 2D panel og antagelig vil knappene fungere der. Hentet også en oppdatering fra hjemmesidene til produsenten, men, det hjalp jo ikke noe særlig .. :-)

 

[img']http://i83.photobucket.com/albums/j319/1rescue/eur_fighter.jpg[/img]

 

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut bilder av VC?

 

Jepp' date=' her er de. Tok dem selv, fordi manualen ser litt annerledes ut.

 

[img']http://i83.photobucket.com/albums/j319/1rescue/3dvc-eurofighter/fsx2008-03-0322-07-56-55.jpg[/img]

 

fsx2008-03-0322-07-40-84.jpg

 

fsx2008-03-0322-07-49-32.jpg

 

fsx2008-03-0322-08-23-92.jpg

 

Mvh Nils

 

Takk og takk :D VC ser ikke ultraavansert ut, men er sikkert gøy å fly low level med! Tror jeg kjøper denne, men hvor er det billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk :D VC ser ikke ultraavansert ut' date=' men er sikkert gøy å fly low level med! Tror jeg kjøper denne, men hvor er det billigst? [/quote']

Den er da slett ikke langt unna den virkelige Typhoon-cockpiten...men uansett ikke noe jeg ville ha kjøpt, da jeg for det først av prinsipp ikke kjøper uoffisielle add-ons, og fordi jeg fortsatt er veldig skeptisk til kampfly i FS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...