Erik Karlsen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har hørt at de fly på en annen måte i Usa en det de gjør her i Europa med Flightsim Er det noen som vet hva ulikheten er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 er vel bare at de flyr med FAA regler istedenfor JAA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 er vel bare at de flyr med FAA regler istedenfor JAA? Hehe' date=' ja det er [b']BARE[/b] at de flyr med FAA der og JAA her. Litt stor forskjell egentlig, på noen punkter ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vel, flyet flyr jo på samme måte enten det er over Europa eller USA. Regelverket er mye det samme, men det finnes også en del forskjeller. Det er litt forskjellige luftroms- og Air Traffic Control inndelinger. Kommunikasjon på radioen er veldig mye likt, men det er et par fraser som er annerledes, og USA bruker andre måleenheter for enkelte indikasjoner, særlig innen værraporter, og også de forskjellige typene værrapporter som blir publisert i USA og Europa vil variere litt. Men en av de største forskjellene er flyging med mindre fly og såkalt GA - General Aviation. Det er bare helt utrolig mye bedre tilrettelagt for GA-flyging her borte i statene. Men forskjellene er ikke større enn at jeg med mine amerikanske sertifikater kan fly i Europa med et amerikansk-registrert fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 what he said Er smaa forskjeller paa mange omraader, men i det store og det hele er det det samme opplegget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein T. Henriksen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Rent praktisk,online med flightsim, så er vel det viktigste: I US så er TA 18.000 som standard. I europa varierer den. I US så vil du ta med en passende SID selv i FP som sendes ATC ,som ofte bare er et departure fix/point. Du vil da bli klarert RAD to xxx then as filed. I Europa så sender du en FP uten SID, ATC klarerer deg for en SID prosedyre når du får din clearence. I US så brukes Inches of mercury, inHg for Altimeter settings. Reference-2992 I Europa brukes det pascal, Pa Reference-1013 I tillegg småting i ATC-fraseologien. Landing: EU "...you are number x for landing" Blir senere " you are cleared to land rwy xx" Mens i US er det ".. you are cleared for landing rwy xx,you are number x" Sikkert andre ting som noen andre kan komme på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.