Gå til innhold

Tusen takk!


Markus Ljøkjell

Anbefalte innlegg

Tusen takk til ENGM TWR og Oslo Control, som hjalp en småskjelven og nervøs inngrodd combatsimpilot gjennom det første ordentlige forsøket på VATSIM i kveld.

 

Har bare såvidt prøvd meg før, med lett traffick pattern VFR etc, men aldri tatt helt av, etter jeg ble kjeftet huden full av en småuggen tysker for et års tid siden. I kveld derimot fikk jeg en særdeles fin opplevelse.

 

 

Blir definitivt flere turer på VATSIM på meg!

Må bare omstille meg fra F-16 modus til 737 og FMC først :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du klarte deg bra jeg :) Vi gir gjerne vektorer, men det er mye lettere om du kan navigere til punkter og SID/STAR

 

etter jeg ble kjeftet huden full av en småuggen tysker

Tyske ATC'er kan være et kapittel for seg selv ja. Men de aller fleste er greie og hjelpsomme :)

Vil uansett anbefale deg å fly i Norge til du begynner å føle deg trygg på flyging og navigasjon (kart inkludert).

 

Det er mange som gjør den feilen å f.eks. logger opp på Heathrow på sin første flight og aldri flyr online igjen etter en negativ opplevelse med ATC'er som ikke har tid til å ta hensyn til nye piloter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hehe, skjoenner hva du mener. Tok meg nok litt vel mye vann over hodet nede i Frankfurt. At det var to SAS med 3 og 5 i flightnummer som opererte der nede samtidig hjalp meg vel heller ikke akkurat.

 

Har kjoept meg kart og printet til den store gullmedalje naa, oppdatert AIRACs til nyeste cycle samt begynner aa bli komfortabel med FMC og SID/STARS (i alle fall naar Otto flyr dem :D )

Floey nettopp min foerste 100% RNAV/VNAV flight med SID og STAR, og det funket flott, saa neste gang man ser meg blir det nok ikke vektormasing heller :)

 

Lett aa bli litt hekta paa dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig dette ja! Nå var første SID/STAR tur online unnagjort. Takk til ENVA/ENGM APP som hjalp meg gjennom turen. Ikke så veldig komplisert som det først virket som.

Nå er det commsprosedyrer som gjelder. Begynner å få delvis kontroll over dette 737 beistet, så nå er det på tide å begynne å få tungen rett i munnen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...