Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til de som svarte på ``D40 ønsket´´ tråden min.

Har ordnet med nok penger nå, så det blir kjøpt imorgen :D :grin:

Så nå går jeg til punkt to på innkjøpslisten :)

Lisner!

Helst 200 mm.

Alle linser til D40 bør ha fokusmotor i optikken!

Det er fordi alle kameraer etter D40 og utover ikke har innebygd.

Håper dere har noe og foreslå

• Premium Medlem
Skrevet

Hei

Det kommer helt ann på hva du skal ha 6 megapixel eller 10 megapixel.Det på 6 m.pixel får du "kastet" etter deg koster jo bare 3500.- nå.sp.målet er om man har bruk for 10 m.pixel.'Skal sjekke med en kompis som hadde et til salgs men er litt usikker på om det er solgt.

Skrevet
Hei

Det kommer helt ann på hva du skal ha 6 megapixel eller 10 megapixel.Det på 6 m.pixel får du "kastet" etter deg koster jo bare 3500.- nå.sp.målet er om man har bruk for 10 m.pixel.'Skal sjekke med en kompis som hadde et til salgs men er litt usikker på om det er solgt.

D40 er vel bare på 6m.pix da...

Skrevet

Kan du da ikke bare stikke på nermeste skikkelige fotoforetning? Vet at bl.a. Stavanger foto, og foto video, og ett par til som jeg ikke husker navnet på i Oslo i farten selger brukte linser.

Hvis ikke får du en helt ny Sigma 70-300mm APO for under 2000kr. NY, det er ikke en dårlig deal. Eneste er vel at du må ha autofokus i linsa, da kan det vel egentlig fort bli dyrere...

Mathias

EDIT:

Det er fordi alle kameraer etter D40 og utover ikke har innebygd.

Det er feil, D40 og D40X har ikke det nei, men nye kameraer som D300 og D3 osv har jo, så det blir feil å si at alle kameraer etter D40 og utover ikke har. D40 og X har ikke da de er de billigste du får av DSLR.

Skrevet

Jeg har prøvd mange av de rimeligere tele"zoomene". Det blir ikke særlig pene bilder av de. Bildene blir grumsete selv på lav ISO pga lav optisk kvalitet. Ikke noe særlig å satse på. Det jeg vil anbefale deg å kjøpe dersom du skal ha noe veldig rimelig er nikon sin 55-200. Den har rundt 1950 LWPH hele veien. Tror det kan regnes for å være ganske skarpt. Dersom Photozone.de har riktig i sine uttalelser og det tror jeg de har. Men nå skal vi ikke begynne å krangle her, dette var bare mitt tips til trådstarter.

Om noen butikker har autofokus vet jeg ikke.. ;) men sikkert mange forskjellige objektiver med og uten! JapanPhoto pleier å ha gode tilbud!

Skrevet

Enig med deg, Johan. Jeg stoler ikke helt på Sigma og Tamron, men de er sikkert helt greie. Tror likvel ikke de leverer like mye som de beste Canon og Nikon. Har foresten en Sigma 10-20 EX i bestilling. Gleder meg til å få prøvd den da. Mpx selger den for under 3.500 så det er en god pris.

Skrevet

--->Agnor: Kom gerne med en lille anmeldelse af den. Jeg vil gerne vide, hvordan den er. Dog er det nok ikke lige første prioritet af objektiver lige nu. Har fået kig på Canon 70-200mm L IS USM. Dog skal det undersøges nærmere med pris, og hvad der er bedst til prisen. Først der bestemmer jeg hvilken F-værdi jeg vi have.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...