Gå til innhold

Grafikkort


Magne Grip

Anbefalte innlegg

Hei! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Prøver på et svar selv om det kan hende jeg tar feil.

Jeg har innbygd lydkort og modem på hovedkortet som jeg ikke ønsket å benytte.

Da fins det i min Bios en mulighet for å disable disse "kortene".

Under Advanced Chipset Features - Onchip Device Control fins det blandt annet mulighet for å disable Onchip Sound og Onchip Modem. Det er mulig i ditt tilfelle at du kan finne et valg for Onchip Display [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Så må du deretter finne ut om du har AGP port på hovedkortet. Det er med AGP sokkel de aller fleste kortene leveres.

Ellers får Nvidia sine brikker mye skryt. Et Geforce3 basert kort med 64Mb ram bør være bra nok. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Et GeForce 3 kort er beregnet på de aller nyeste og kraftigste maskinene, som P4 og Athlon. Til en 450mhz ville jeg anbefalt et skjermkort basert på GeForce 2-brikken til Nvidia. Ligg unna GeForce2 MX-200 kortene. GeForce2 PRO/GTS/MX/MX 400 burde være et bra alternativ. Pro er bedre enn GTS, så kommer MX400, så MX til slutt. MX200 er skikkelig treigt (gikk på en smell der sjøl).

Mange gode tilbud på http://www.komplett.no" TARGET=_blank>www.komplett.no

Mvh

Jens Eftang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Skrivefeilene igår kommer av min datter som var litt urolig når jeg prøvde å skrive.(1 år)

Jeg har nå bestillt det kortet jeg beskrev.

Jeg har ikke AGP port på min maskin, Det var veldig vanskelig å finne pci kort.Har bestillt fra komplett.no.Jeg er sikker på at det vil bli bedre en det jeg har nå.

Vennlig hilsen

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...