Gå til innhold

Direkterute Australia-Antarktis


Eirik Tyrihjel

Anbefalte innlegg

Jøss! Hva skjer hvis de trenger avising av flyet før retur? Har de utstyr til det der også? Litt av et opplegg.

 

Dette er stort sett spørsmålet som kommer opp hver gang jeg har sett dette har blitt postet, både her og på andre fora. :)

 

Antarktis er preget av det veldig tørt klima, og ved -20ºC er det tilnærmet null fuktighet i luften. Det er rett og slett en ørken, og er vel et av stedene på jord med minst nedbør i løpet av året. Kommer det først snø, i et så kaldt klima kombinert med en kald flykropp, kan man lett sope av snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og ved -20ºC er det tilnærmet null fuktighet i luften."

 

- og nå er det midt på sommeren!

På vinteren tror jeg det blir verre, for da er det bekmørkt hele døgnet (har de laget PAPI og rullebanelys det hele?) og rundt 50-65 kuldegrader.

Enda tørrere altså, latterlig tørt;)

men kanskje kaldere enn det rutefly er godkjent for?

Det er pokker som oljede ting stivner når man passerer førti minus..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...