Gå til innhold

Siste: Bygdetullinger flyr Starfighter!


Tore E. Larsen

Anbefalte innlegg

At flightsimming kan være komisk tror jeg de fleste av oss kan være enige om. Her om dagen skulle Alphasims Starfighter testes. Panel ble snekret i flull fart og flyet montert.

 

I flightsimming leser de færreste av oss data om flyet før prøving. I hvert fall gjør jeg det nesten aldri. Her skal tingene finnes ut "the hard way"

 

Sønnen min og jeg har noen felles hobby websider (warbirdsmagazine.com )som vi holder på å bygge opp og litt humor kan da ikke skade. Noe av dette her blir lagt opp etter hvert. Ser jo også at folkene på forumet synes det er artig med disse tegningene. I dette tilfellet ble det mer enn tegninger!

 

Jeg visste det ikke, men sønnen min tok opp film med fotoapparatet mens vi testet diverse. Med lyd og alt. Noen minutter etterpå var alt oppe på youtube.

 

Må tilstå at jeg lo godt når jeg så dette etterpå. Toten dialekt gjør tingene morsomt pluss at vi ikke visste stort om Starfigheteren..bare at den flyr heller dårlig...

 

Litt av en preflight sjekk.. he he ...vi prøver å finne ut av de gammeldagse intrumentene så godt vi kan..det høres ut som om to bygdetullinger skal ut å prøve jagerfly. Litt diskusjon om dette så er det full gass. :-)) 10% grader flaps blir satt ut fordi vi synes det høres alright ut. hehe

 

"pre flight sjekk "

 

"take off"

 

"roll rate check "

 

"stall og spin test" fra 16000 foot. Gikk ikke helt bra !

Hører jeg sier: "Je veit itte å je skal finna på je "

 

star2.jpg

star1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...